روزنامه صباح خبر داد:

عملیات نظامی نیروهای ترکیه به همراه 20 هزار معارض سوری در شمال سوریه

روزنامه صباح ترکیه نوشت نیروهای ارتش ترکیه به همراه نزدیک به 20 هزار معارض مسلح سوری در شمال غربی سوریه عملیات نظامی برگزار خواهند کرد.

عملیات نظامی نیروهای ترکیه به همراه 20 هزار معارض سوری در شمال سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه صباح ترکیه در گزارشی نوشت نیروهای ارتش ترکیه به همراه نزدیک به 20 هزار معارض مسلح سوری در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه و مناطق تحت کنترل کردهای این کشور عملیات نظامی برگزار خواهند کرد.

براساس اعلام مقامات عالی رتبه به این روزنامه، نخستین هدف این عملیات نظامی شهر تل رفعت و فرودگاه میناق است. این عملیات از شهر اعزار تا مناطق "کلجیبرین"، شرق مارع و غرب ادلب را در بر خواهد گرفت.

آنکارا پیش از این حمله با مسکو مشورت کرده است. اواخر امروز (یکشنبه) نیز رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه میزبان سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه بود و درباره عملیات جدید آنکارا با وی رایزنی کرد.

عملیات نظامی نیروهای ترکیه به همراه 20 هزار معارض سوری در شمال سوریه

شهر عفرین در استان حلب واقع شده است و به مناطق کردنشین روجاوا که از سوی کردهای سوریه اداره می‌شود تعلق دارد. ترکیه کردهای سوریه را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می‌داند.

در 24 ماه اوت 2016 میلادی ( سوم شهریور ماه 1395) نیروهای ترکیه با حمایت شورشیان ارتش آزاد سوریه و ائلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش عملیات نظامی "سپر فرات" را با هدف پاکسازی مرزهای خود با سوریه از تروریست‌های داعشی در منطقه جرابلس برگزار کرد. عملیات سپر فرات نخستین دخالت نظامی مستقیم ترکیه در سوریه بود؛ با این وجود، پیش‌تر آنکارا اقدام به حملات هوایی علیه مواضع کردهای سوریه در نزدیکی مرز خود کرده بود. عملیات نظامی سپر فرات انتقاد شدید نیروهای کرد سوریه و دولت دمشق را به همراه داشت. آنها آنکارا را متهم به نقض تمامیت ارضی سوریه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار