مقام سابق قطری؛

اعتماد قطر به کشورهای عربی کاهش یافته است

وزیر پیشین انرژی قطر اعلام کرد بحران کنونی، باعث کاهش اعتماد دوحه به دولت‌های عربی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام پیشین قطر اعلام کرد بحران کنونی این کشور، اعتماد دوحه را به دوستان (دولت‌های عربی) کاهش داد و سبب نابودی شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد.

«عبدالله بن حمد العطیه» وزیر پیشین انرژی قطر، روز گذشته در مصاحبه با شبکه « التلفزيون العربی» اعلام کرد دوحه آماده است با تمامی احتمالات در خصوص این بحران و محاصره اعمال شده علیه کشورش تعامل کند.

وی در ادامه افزود: قطر از بحران کنونی درس سختی گرفت؛ اما درس مفید برای ما این بود که چگونه با اقتصاد و بازارهایمان برخورد کرده و اعتمادمان بیش از دیگران، بر خودمان باشد.

این مقام پیشین قطر در ادامه تأکید کرد کشورش دیگر به مانند گذشته رفتار نخواهد کرد و فهمیده است پس از این محاصره نباید به دوستان اعتماد کرد.
عبدالله بن حمد العطیه همچنین گفت: ما شورای همکاری خلیج فارس را در سال 1981 تأسیس کردیم؛ اما به نظر من این شورا دیگر به پایان عمر خود رسیده است.

عطیه تصمیمات کشورهای محاصره کننده قطر را نیز در خصوص محاصره اقتصادی، زمینی، هوایی و دریایی دوحه شگفت انگیز خواند و آنها را تصمیماتی عجیب توصیف کرد. وی گفت: امارات تا هم اکنون گاز قطر را قطع نکرده است؛ چرا؟ چون 30 درصد از تولیدات برق امارات از گاز قطر است. اگر ما کشوری تروریستی هستیم، چرا از ما گاز خریداری می کنید و به ما میلیون ها دلار پول می دهید؟

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار