یزد؛

بحث ریزگردها، رخدادی فرا منطقه‌ای

استان یزد از جمله استان‌هایی با ظرفیت بالای علمی و اجرایی در بحث مقابله با ریزگردها است و بیابان‌زدایی در استان یزد سابقه‌ای دیرینه دارد.

محمد علی میرعلی رئیس سازمان بسیج مهندسین جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: بحث ریزگردها، رخدادی فرا منطقه‌ای است که نقش مهمی در سلامت انسان‌ها و محیط زیست ایفا می‌کند.

میرعلی افزود:استان یزد از جمله استان‌هایی با ظرفیت بالای علمی و اجرایی در بحث مقابله با ریزگردها است و بحث مقابله با ریزگردها و بیابان‌زدایی در استان یزد سابقه‌ای دیرینه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا بخشی رسالت‌های بسیج و همچنین برخورداری از کارشناسان نخبه در حوزه‌های مختلف،‌ کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی در شورای بسیج مهندسین استان یزد تشکیل شده است.

میرعلی ارائه راهکارهای اجرایی و تبادل تجارب راهبردی در راستای تدوین سند ملی ریزگردها را از جمله اهداف تشکیل کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی در شورای بسیج مهندسین سپاه الغدیر عنوان کرد و افزود: کاشت حدود 100 هکتار نهال در استان خوزستان به منظور پیشبرد عملیات بیابان‌زدایی توسط نیروهای سپاه الغدیر استان یزد انجام شده است.

وی حضور فرا بخشی و اورژانسی بسیج در مسائل مختلف را از جمله ویژگی‌های این نهاد انقلابی و تخصصی دانست و اشاره کرد: در شرایط کنونی که خوشبختانه از حساسیت بحث ریزگردها کاسته شده، تدوین برنامه‌‎های علمی و پژوهشی به منظور طراحی عملیات‌های موثر و کاربردی در دستور کار بسیج مهندسین قرار گرفته است.

جلسه کارگروه ریزگردها با حضورکارشناسان جهاد کشاورزی ،منابع طبیعی و محیط زیست دریزد برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

ارائه راهکارهای اجرایی و تبادل تجارب راهبردی در راستای تدوین سند ملی ریزگردها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار