افزایش بهای نفت در پی پیش‌بینی کاهش تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸

به دنبال انتشار یک گزارش جدید از سطح تولید نفت آمریکا در سال آینده میلادی، بهای طلای سیاه افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارشی در خصوص پیش بینی سطح تولید نفت آمریکا در سال 2018 و همینطور کاهش ذخایر نفتی این کشور، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 65 سنت افزایش (معادل 1.4 درصد) به 48 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 73 سنت افزایش (معادل 1.6 درصد)، 45 دلار و 77 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناس یک مؤسسه سرمایه گذاری در استرالیا اعلام کرد: بهای نفت به این خاطر افزایش یافت که اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود را در خصوص سطح تولید نفت آمریکا در سال 2018 تغییر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اواخر روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد انتظار می رود سطح تولید نفت آمریکا در سال 2018 به روزانه 9.9 میلیون بشکه نفت برسد؛ این یعنی سطح تولید نفت این کشور روزانه 570 هزار بشکه افزایش خواهد یافت. این درحالیست که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه گذشته پیش ‌بینی افزایش روزانه 680 هزار بشکه نفت را در سال آینده میلادی کرده بود.

مؤسسه نفت آمریکا نیز اعلام کرد: ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 7 ژوئیه با 8.1 میلیون بشکه کاهش به 495.6 میلیون بشکه نفت رسیده است.

گزارشها حاکی از آن است که سطح تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک هم که پیشتر موافقت کرده بودند توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه را تا مارس 2018 تمدید کنند، همچنان در رقم بالایی قرار دارد.

انتهای پیام/

کاهش ذخایر نفتی آمریکا، بهای نفت را افزایش داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار