مدیرکل حقوقی سازمان بنادر خبر داد؛

تشکیل ۲۰۰ پرونده در مراجع قضایی در حوزه سواحل و بنادر

انزان‌پور گفت: با حمایت‌های شورای حفظ حقوق بیت المال حدود ۲۰۰ پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده، که از این تعداد ۲۴ مورد منجر به صدور حکم قلع و قمع بنا در حوزه سواحل و بنادر شده است.

تشکیل ۲۰۰ پرونده در مراجع قضایی در حوزه سواحل و بنادربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد تقی انزان‌پور، مدیرکل حقوقی سازمان‌ها با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از تخلفات حوزه سواحل، بنادر و اسکله‌ها بیان کرد: با حمایت‌های شورای حفظ حقوق بیت المال حدود 200 پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است که از این تعداد24 مورد منجر به صدور حکم قلع و قمع بنا در حوزه سواحل و بنادر شده است.


وی از تشکیل جلسه با سازمان‌های مردم نهاد استقبال و شرح وظایف سازمان بنادر و دریانوردی را مستند به قوانین و ایین نامه‌ها و مقررات توصیف و اظهار امیدواری کرد که از طریق دبیرخانه کارگروه راه و شهرسازی همکاری خوبی بین سازمان و سمن‌ها در خصوص پیگیری تخلفات مربوط به ساخت و ساز‌های غیرمجاز صورت گیرد.


انزان پور صدور مجوز ساخت و ساز و نظارت بر سازه‌های غیرمجاز در حوزه سواحل و بنادر را از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی دانست و گفت: البته بعضا تداخل وظایف با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت نیرو و ... نیز پیش می‌آید.


وی صیانت از دریا‌ها و سواحل و نعمت‌های خدادای را مستلزم همکاری سمن‌ها با سازمان بنادر بویژه گروه کارشناسی- فنی تخصصی سواحل بنادر و اسکله‌ها دانست.


بر اساس قوانین موجود، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است از ساخت و ساز غیر مجاز در دریا‌ها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از این سازمان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلو گیری نماید؛ لذا کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی موظف هستند قبل از اقدام جهت ساخت و بهره برداری از طریق «کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی» مجوز‌های لازم را اخذ نمایند.

لازم به ذکر است به منظور مستندسازی و نظارت مناسب بر ساخت و ساز‌های ساحلی، «سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور» راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

صدور حکم قلع و قمع ۲۴ مورد در حوزه سواحل و بنادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار