تبریز؛

تاکید بر ضرورت درمان و اشتغال معتادان در آذربایجان شرقی

نگهداری، درمان، حرفه آموزی و اشتغال زایی اصلی ترین رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی برای پاکسازی جامعه ازمعتادان است.

تاکید بر ضرورت درمان و اشتغال معتادان در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در همایش گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر جلفا با اعلام این خبر گفت: این اقدامات در قالب برنامه های مراکز ماده ۱۶ بوده و به صورت رایگان اجرا می شود.
محمد علی نصرتی با بیان اینکه ۵۰ درصد جرایم به علت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی رخ می دهد خاطرنشان کرد : امروز بیشتر بانوان خواسته یا ناخواسته با استفاده از مکمل های لاغری ، چاقی و ماسک های صورت استفاده شده در آرایشگاههای زنانه در گرداب مواد مخدر می افتند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مهم‌ترین علل گرایش جوانان و زنان را به مصرف مواد مخدر تبلیغات شبکه های ماهواره‌ای درباره داروهای افزایش قد ، وزن و قدرت و بیدار ماندن در شب‌های امتحان دانست و گفت : رسانه ها،نخبگان ، آموزش و پرورش و دانشگاه نقش بسزایی در آگاه سازی جوانان برای نیفتادن آنها در دام این شبکه ها دارند.
وی همچنین فضاهای مجازی را برای خانواده ها بخصوص جوانان و نوجوانان نگران کننده ارزیابی کرد و ادامه داد : امروز دشمنان با صرف هزینه های گزاف قصد دارند تا جوانان پاک این مرزو بوم را در گرداب اعتیاد غرق کنند.
نصرتی افزایش اعتبارات فرهنگی و هنری را در استان خواستار شد و گفت : هزینه برای برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستانها نوعی سرمایه گذاری برای مبارزه با مواد مخدر است.
به گفته وی بهترین روش برای مبارزه با مواد مخدر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است که در این زمینه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صدا و سیما و هنرمندان باید بیش از پیش تلاش کنند.

انتهای پیام/خ

نگهداری، درمان، حرفه آموزی و اشتغال زایی اصلی ترین رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار