کاهش بهای نفت/ افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح در ۲ ماه گذشته

پیش‌بینی افزایش سطح تولید نفت اوپک در ماه جاری میلادی، باعث کاهش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، پس از آنکه پیش بینی شد سطح تولید اوپک در ماه ژوئیه (ماه جاری میلادی) با افزایش همراه خواهد بود، بهای طلای سیاه اواخر روز گذشته (جمعه) حدود 2.5 درصد کاهش یافت. این درحالیست که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر متعهد شده اند که سطح تولید خود را برای مقابله با اشباع کنونی بازار کاهش دهند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 1 دلار و 24 سنت کاهش (معادل 2.52 درصد) به 48 دلار و 6 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 1 دلار و 15 سنت کاهش (معادل 2.45 درصد)، 45 دلار و 77 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با بیش از 1.6 درصد کاهش هفتگی همراه بودند.

کاهش بهای نفت پس از آن رخ داد که کارشناسان مؤسسه «پترو لاجستیکس» پیش بینی کردند که سطح تولید اوپک در ماه جاری میلادی روزانه با 145 هزار بشکه افزایش همراه خواهد بود که این باعث می شود سطح تولید روزانه اوپک به طور کلی به 33 میلیون بشکه برسد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. قرار است در روز دوشنبه تعدادی از وزرای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در سن پترزبورگ روسیه با یکدیگر ملاقات و در خصوص کاهش سطح تولید مذاکره کنند.

کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر یورو به پایین ترین سطح از ژوئن 2016 هم باعث افزایش بهای طلا شد. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 9 دلار و 4 سنت افزایش (معادل 0.75 درصد) به 1254.90 دلار رسید. این بیشترین سطح افزایش هفتگی طلا از ماه مه محسوب می شود.


انتهای پیام/

آخرین نوسانات نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار