افزایش 40 درصدی کودکان بی‌خانمان انگلیس، هشدار وزیر مسکن دولت سایه را در پی داشت

در پی افزایش شمار کودکان بی‌خانمان انگلیس، وزیر مسکن دولت سایه این کشور، آمار کودکان بی‌خانمان را تکان‌دهنده توصیف کرد.

افزایش 40 درصدی کودکان بی‌خانمان انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، آمارهای جدید نشان می‌دهد تعداد کودکان بی‌خانمان انگلیس -که در اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کنند- در 3 سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است. این موضوع نگرانی از امکان مواجه شدن انگلیس با بحران فاجعه‌بار مسکن را افزایش داده است.

انجمن‌های مختلف 120.540 کودکان بی‌خانمان و خانواده‌هایشان  را در پناهگاهای موقت اسکان داده‌اند. این رقم از سال 2014 تاکنون، 32650 نفر افزایش داشته است.

«جان هیلی»، وزیر مسکن دولت سایه انگلیس (که در اصطلاح سیاسی به هیئت دولت روی کار نیامده اطلاق می‌شود)، اعلام کرد وزرا باید از این آمارهای تکان‌دهنده خجالت بکشند. او در این خصوص گفت: «در کشور ثروتمند ما هر کودک باید خانه‌ای داشته باشد که در آنجا زندگی کند. این نتیجه‌ مستقیم تصمیمات وزرای محافظه‌کار دولت در 7 سال گذشته است که کمترین تعداد خانه‌های مقرون به صرفه در 24 سال گذشته، نبود حمایت از اجاره‌دهندگان و کاهش شدید بودجه خیریه‌ها و انجمن‌ها را در پی داشته‌اند».

اقامتگاه‌های موقت در انگلیس فقط تا زمانی در اختیار مردم قرار می‌گیرند که آنها موفق به پیدا کردن یک محل سکونت دائمی شوند؛ اما خیریه‌ها هشدار داده‌اند که مردم با چنین شرایطی، در برزخ زندگی می‌کنند و تکلیف آنها نامشخص است.

دولت انگلیس یک محدودیت 6 هفته‌ای برای خانواده‌هایی که به همراه کودکانشان در اقامتگاه‌های موقت زندگی می‌کنند قرار داده است؛ اما انجمن‌ها برای یافتن خانه‌ مناسب برای این خانواده‌ها در این مدت زمان با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام/

افزایش 40 درصدی کودکان بی‌خانمان انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار