همکاری ایتالیا و فرانسه برای برقراری ثبات در لیبی

وزیر خارجه ایتالیا از همکاری تنگاتنگ این کشور با فرانسه برای برقراری ثبات در لیبی خبر داد.

همکاری ایتالیا و فرانسه برای برقراری ثبات در لیبیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «آنجلینو آلفانو» وزیر خارجه ایتالیا دوشنبه اعلام کرد کشورش از تمامیت ارضی لیبی حمایت می‌کند و با همکاری فرانسه به برقراری ثبات در این کشور کمک می‌کند.

او در نشستی با سفرای ایتالیایی گفت: «ایتالیا همواره با توسعه روابط با دولت وفاق ملی لیبی سعی در حمایت از تمامیت ارضی این کشور داشته است. همچنین ایتالیا در ماه گذشته مسیرها را برای همکاری و گفتگوی بشردوستانه با بخش‌های شرقی این کشور باز نگه داشته است».

وزیر خارجه ایتالیا همچنین تأکید کرد ثبات لیبی یکی از مسائل مهم و اصلی برای کشورهای مدیترانه‌ای است. او همچنین بازدید اخیر وزیر خارجه فرانسه از ایتالیا را تاییدی بر خواست پاریس برای حل مسئله لیبی دانست. آلفانو در این خصوص گفت: «این حقیقت که وزیر خارجه فرانسه برای سومین بار در این ماه به ایتالیا سفر کرده نشان می‌دهد دو کشور تا چه حد برای رفع این مشکل در تلاش هستند».

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، نیز روز دوشنبه اعلام کرد که سه‌شنبه برای دیدار با طرفین درگیر در تنش‌های لیبی یعنی السراج و «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی به این کشور سفر می‌کند.

لیبی از زمان برکناری «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق این کشور، در سال 2011 در هرج و مرج و تنش  به سر می‌برد. دو دولت لیبی که با یکدیگر تنش دارند (مجلس نمایندگان در توبروک و کنگره ملی در طرابلس) در دسامبر 2015 برای تشکیل دولت وفاق ملی و پایان تنش‌های سیاسی به توافق رسیدند. با تلاش‌های سازمان ملل متحد دولت وفاق ملی لیبی به سرکردگی السراج در 31 مارس 2016 روی کار آمد؛ اما خلیفه حفتر از پذیرش آن امتناع کرد.

انتهای پیام/

ایتالیا و فرانسه برای برقراری ثبات در لیبی همکاری می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار