معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

سال طلایی 96 برای شبکه ریلی/ افتتاح 300 کیلومتر پروژه آزادراهی در سال آینده

خادمی گفت: امسال با افتتاح بخش بزرگی از شبکه ریلی،سال طلایی برای این حوزه رقم خورده است.

سال طلایی 96 به بخش ریلی کشور اختصاص یافت/ افتتاح 300 کیلومتر پروژه آزادراهی در سال 97به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه مراسم افتتاح بخش کریدور شماره 10 دراستان کردستان گفت: هدف از راه اندازی این کریدور رفع تنگناهای ترانزیتی بوده و به همین منظور توانست ردیف اعتباری بگیرد.

 وی در ادامه افزود: اولین پروژه ای است که با تاکید وزیر راه و شهرسازی توانست ردیف اعتباری خاص و متولی مشخصی بگیرد در حال حاضر این کریدور هزار و 480 کیلومتر طول دارد که 820 کیلومتر از آن در برنامه کاری قرار دارد و مابقی به صورت آزادراه است که اجرا شده یا از قبل کامل شده است، بنابراین تمامی این مسیر به طور کامل تعیین و تکلیف شده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته بحث و کارهای مهمی در این استان تعیین و تکلیف شده ، گفت: در حال حاضر انتخاب پیمانکار و مراحل شروع عملیات اجرایی برای این کریدور انجام شده و 117 کیلومتر از کریدور شماره 17 افتتاح شده 75 کیلومتر عملیات اجرایی آغاز شده و 38 کیلومتر باقی مانده نیز در مرحله مناقصه قرار دارد که به زودی این مناقصه برگزار می شود.

 خادمی توضیح داد: اعتباراتی که برای تکمیل این کریدور اختصاص داده شده قابل مقایسه با دوره های قبل نیست و تنها 103 میلیارد تومان برای تکمیل راه های روستایی کردستان اختصاص یافته است.

 مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با بیان اینکه تا به امروز پیشرفت خوبی در تمامی پروژه ها انجام شده است، افزود: می توان گفت امسال، سال طلایی برای توسعه حمل ونقل کشور به شمار می رود به طوریکه 3هزار و400 کیلومتر عملیات ریلی انجام شده که 919 کیلومتر از آن امسال به بهره برداری رسید و این در حالی است که در گذشته تنها 200 کیلومتر ریل ساخته شده بود.

 خادمی یادآور شد: امیدوار هستیم سال 97 نیز بخش طلایی به آزادراه ها اختصاص یابد و در حال حاضر علاوه بر پیشرفت شبکه ریلی 7 پروژه آزادراهی در مقیاس بزرگ به صورت همزمان با هزاران دستگاه ماشین آلات در حال انجام است.

 وی در پایان تاکید کرد: در سال 97 بیش از 300 کیلومتر پروژه آزادراهی به بهره برداری می رسدکه این آزادراه ها عبارت است از شیراز_ اصفهان، اراک_خرم آباد و تهران شمال است که 3 پروژه از 7 پروژه در حال اجرا است.

 انتهای پیام/

96 سال طلایی برای توسعه حمل ونقل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار