افزایش بهای نفت آمریکا به بالای ۵۰ دلار پس از ۲ ماه

افزایش تقاضای بنزین در آمریکا به صعود بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش تقاضای سوخت، بهای نفت آمریکا برای نخستین بار از اواخر ماه مه سال جاری میلادی به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید. این درحالیست که افزایش ذخایر نفتی تولیدکنندگان اوپک همچنان بازار نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 8 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد) به 50 دلار و 25 سنت در هر بشکه رسید. این نخستین بار از 25 مه سال جاری میلادی است که بهای نفت آمریکا به بالای 50 دلار در هر بشکه رسیده است. بهای نفت خام برنت نیز با 6 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 52 دلار و 78 سنت در هر بشکه معامله شد.

گروه بانکداری فرانسوی «بی ان پی پاریبا» اعلام کرد: «افزایش تقاضای بنزین در آمریکا و همینطور کاهش ذخایر نفتی این کشور در ساحل شرقی باعث افزایش بهای نفت شده است.»

در کل، ذخایر نفتی آمریکا از اواخر ماه مارس که به اوج خود رسیده بود، با حدود 10 درصد کاهش به 483.4 میلیون بشکه رسیده است. با این وجود، سطح تولیدات اوپک بهای طلای سیاه را همچنان تحت تأثیر قرار داده است.

سطح تولید اوپک در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) با 90 هزار بشکه افزایش در روز همراه بوده است. این بخاطر افزایش تولیدات لیبی است که از پایبندی به توافق نفتی اوپک مستثنی شده است.

این درحالیست که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند.

انتهای پیام/

بهای نفت آمریکا از 50 دلار عبور کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار