مخالفت دیدبان حقوق بشر با طرح ضدمهاجرتی پارلمان ایتالیا

دیدبان حقوق بشر مخالفت قاطع خود را با طرح ضد مهاجرتی که به تازگی در پارلمان ایتالیا تصویب شده است، اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره؛ پارلمان ایتالیا روز گذشته طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن، نیروی دریایی این کشور به لیبی عزیمت کرده و از مبدا، مانع سفر دریایی پناهجویان غیرقانونی به ایتالیا خواهد شد. دیدبان حقوق بشر اجرای چنین طرحی را مغایر با حقوق مهاجرانی دانست که به دلیل جنگ و ناآرامی در کشورهایشان خواستار دریافت پناهندگی از اتحادیه اروپا هستند.

ایتالیا اعلام کرد این کار را با هماهنگی و توافق کامل دولت لیبی که در طرابلس مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، انجام خواهد داد. نیروی دریایی ایتالیا به همتایان خود در خط ساحلی لیبی کمک‌های فنی ارائه می‌دهد تا مانع از سوءاستفاده قاچاقچیان انسان و کاهش تعداد مهاجران راه یافته به ایتالیا شود.

وزیر دفاع لیبی تاکید کرده است این اقدام به معنی یک محاصره دریایی نیست؛ هرچند که مخالفان پذیرش پناهجو در حزب چپ‌گرای «لیگ شمالی» دقیقا همین موضوع را از پارلمان ایتالیا می‌خواهند.

دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: اجرای این طرح به بازداشت‌های بی‌مورد پناهجویان منتهی خواهد شد و این افراد به دلیل ناامن بودن کشورهایشان، مجبور به اقامت در اردوگاه‌های موقت می‌شوند که خطرات بسیاری را برای آنها به دنبال دارد. ساکنان اردوگاه‌های موقت پناهجویان اغلب در معرض شکنجه، سوءاستفاده جنسی و یا کار اجباری قرار می‌گیرند. چنین اقدامی ایتالیا را به یک نقض‌کننده بزرگ حقوق بشر تبدیل می‌کند.

موضوع مقابله با ورود پناهجویان غیرقانونی به ایتالیا به یکی از چالش‌های اصلی در انتخابات سال 2018 این کشور تبدیل شده است.

 انتهای پیام/

نیروی دریایی ایتالیا مانع از ورود پناهجویان غیرقانونی از لیبی به این کشور می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار