خبرها از کناره‌گیری ریاض حجاب از ریاست هیئت عالی معارضان سوری

برخی منابع سوری از کناره‌گیری ریاض حجاب از سمت ریاست هیئت عالی مذاکرات معارضان سوری خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه رأی الیوم به نقل از برخی منابع وابسته به مخالفان، از کناره گیری ریاض حجاب، رئیس هیئت عالی مذاکرات معارضان خبر داد.

پایگاه اینترنتی رای الیوم نوشت: «برخی خبرها از مخالفان سوری حاکی است ریاض حجاب، رئیس هیئت عالی مذاکرات معارضان، کناره گیری خود را از ریاست این هیئت تقدیم کرده است. این در حالی است که هیئت عالی مذاکرات هنوز به طور رسمی این خبر را اعلام نکرده است.»

برخی منابع مخالفان سوری چند روز پیش گفتند وزیر امور خارجه عربستان سعودی در جلسه خود با هیئت عالی مخالفان در ریاض به موضوع تغییر ریاست این هیئت اشاره کرده بود.

در این میان، مرکز هماهنگی گروه های مسلح به نقل از منابعی که آن را ویژه خواند اعلام کرد پس از جلسه گسترده مخالفان سوری مورد حمایت ریاض که پیش بینی می شود در ماه اکتبر آینده برگزار شود، ریاض حجاب، هماهنگ کننده هیئت عالی مذاکرات دیگر در سمت خود باقی نخواهد ماند.

این منابع گفتند ریاض حجاب مسئولان سعودی را از تصمیم خود برای ترک هیئت عالی مذاکرات و کناره گیری از فعالیت سیاسی آگاه کرده و علت این تصمیم را ناتوانی در ادامه این سمت به سبب وضعیت وخیم سلامتی خود اعلام کرده است.

این منابع افزودند اسامی شماری برای جانشینی ریاض حجاب مطرح شده است که احمد جربا نزدیک ترین گزینه برای جانشینی حجاب است.

همزمان، برخی پایگاه های وابسته به مخالفان سوری به نقل از جرج صبرا، عضو هیئت عالی مذاکرات مخالفان اعلام کردند اختلاف ها درباره موافقت با ماندن بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مرحله انتقالی بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است. وی گفت مرحله کنونی برای مخالفان یک نقطه عطف به شمار می آید و به جز آگاه کردن مردم سوریه چاره ای وجود ندارد.

عضو هیئت عالی مذاکرات مخالفان تصریح کرد: بر هیچ کسی پنهان نیست که برخی بر باقی ماندن اسد در مرحله انتقالی پافشاری می کنند و حتی برخی در هیئت مذاکرات معتقدند که امکان ماندن اسد در مرحله انتقالی وجود دارد و دیگر تریبون ها (گروههای مخالف) حضور اسد را در مرحله انتقالی می پذیرند.

انتهای پیام/

استعفای ریاض حجاب از ریاست هیئت عالی مخالفان سوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار