افزایش تعداد پرونده های قاچاق کالا و ارز از گمرک بیله سوار

فرماندار بیله سوار گفت: قاچاق کالا از جمله موانع بزرگ برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم فرماندار بیله سوار در چهارمین جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله سوار گفت: در چهار ماهه نخست امسال آمار پرونده‌های قاچاق از گمرک بیله سوار از لحاظ تعداد پرونده 34درصد و از لحاظ ارزش پولی 30درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل  افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه 47پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در چهار ماهه نخست امسال در گمرک بیله سوار به ثبت رسیده است، افزود: ارزش پولی این پرونده‌ها 2میلیارد و 567میلیون ریال است.

 فرماندار بیله سوار 'tj: به منظور جلوگیری از تخلفات صنفی و مبارزه با عرضه محصولات و کالاهای غیرمجاز، اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط ‏به بررسی و ارزیابی از وضعیت اصناف این شهر می‌پردازند و واحدهای صنفی غیرمجاز ساماندهی می‌شوند.

حلیم قاچاق کالا را از جمله موانع بزرگ برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می‌دهد و از طرفی سبب خروج بی‌حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می‌شود.
وی تصریح کرد: در 5ماهه نخست امسال 189هزار نخ انواع سیگار قاچاق، 200قلم انواع وسایل آرایشی قاچاق و حدود 6هزار لیتر گازوئیل و 30عدد لوازم جانبی ماهواره و 115  ساعت مچی و مبلغ 1500 مانات و 22000 دلار ارز قاچاق توسط عوامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کشف و ضبط شده است.


انتهای پیام/ع

قاچاق کالا و ارز از گمرک بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.