پیام رئیس‌جمهور چین برای همتای خود در کره جنوبی: موارد اختلاف را به حداقل برسانیم

«شی جین پینگ» در پیامی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک با کره جنوبی، خواستار حل اختلافات میان دو کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین، ضمن گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک کشورش با کره جنوبی خاطر نشان کرد: دو کشور باید برای حل اختلافات در مسیر درست آن تلاش کنند.

رئیس جمهور چین این سخنان را خطاب به «مون جائه-این»، همتای خود در کره جنوبی، اظهار داشت و بیست و پنج سال روابط دیپلماتیک مفید میان دو کشور را به وی تبریک گفت.

به عقیده «شی جین پینگ»، توسعه روابط دیپلماتیک میان چین و کره جنوبی به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.

همکاری‌های نظامی میان کره جنوبی و آمریکا، به ویژه استقرار سامانه ضد موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی، موجب نارضایتی مقامات چینی شده است. سئول مدعی است برای مقابله با تهدیدات کره شمالی، با واشنگتن همکاری دفاعی و نظامی دارد. پکن این بهانه را نپذیرفته و اعلام کرد سامانه ضد موشکی تاد دارای رادارهای قدرتمندی است که می‌تواند دورترین نقاط از خاک چین را نیز مورد ردیابی قرار دهد و اساسا این کار امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

چین حتی برای مقابله با اتحاد نظامی سئول و واشنگتن، برخی تحریم‌ها را برای تجار و بازرگانان کره جنوبی اعمال کرده است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور کره جنوبی از چین خواسته است به عنوان یکی از متحدان مهم کره شمالی و شریک تجاری این کشور، اقدامی قاطع دربرابر برنامه هسته‌ای و آزمایشات موشکی همسایه شمالی  خود انجام دهد.

کره شمالی از آغاز سال 2017، دو آزمایش هسته‌ای و ده‌ها آزمایش موشکی انجام داده است که واکنش شدید شورای امنیت، آمریکا و کره جنوبی را به دنبال داشت. انجام دو آزمایش موشک‌های قاره‌پیمای کره شمالی در ماه ژوئیه، موجب اعمال تحریم‌های شدید بین‌المللی علیه این کشور شد.

 

انتهای پیام/

 

تلاش چین برای حل اختلافات با کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار