آشفتگی در بازار نفت و طلا همزمان با وقوع توفان سهمگین هاروی

وقوع توفان وحشتناک هاروی در خلیج مکزیک و تگزاس، بازار نفت را آشفته کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال وقوع توفان هاروی در خلیج مکزیک که باعث توقف فعالیت پالایشگاه های نفتی زیادی در آن منطقه شده است، بازار طلای سیاه امروز (دوشنبه) دچار آشفتگی شد.

بهای نفت خام برنت به دنبال انسداد یک خط لوله نفت در لیبی با افزایش همراه بود. این درحالیست که بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) به دنبال تعطیلی برخی از پالایشگاه ها که ممکن است به کاهش تقاضا برای نفت آمریکا منجر شود، با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 17 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) به 47 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت به دنبال انسداد خط لوله لیبی، با 17 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، 52 دلار و 58 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای بنزین هم امروز به بالاترین سطح در 2 سال گذشته رسید.

توفان سهمگین هاروی که در آخر هفته از خلیج مکزیک آغاز شد و هم اکنون به تگزاس رسیده است، قدرتمندترین توفانی است که در 50 سال گذشته در تگزاس رخ داده است. این توفان تاکنون دست کم 2 کشته برجای گذاشته و باعث جاری شدن سیل عظیم در سطح خیابانها شده است.

تگزاس ظرفیت تولید روزانه 5.6 میلیون بشکه نفت را دارد. ایالت لوئیزیانای آمریکا هم روزانه 3.3 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. انتظار می رود در پی وقوع توفان سهمگین هاروی، روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت از ظرفیت پالایشگاه های این مناطق کاسته شود.

به دنبال سخنرانی اخیر «جنت یلن»، رئیس بانک مرکزی آمریکا و اشاره نکردن به سیاست پولی این کشور در نشست بانکداران آمریکایی، بهای طلا نیز به بالاترین سطح در یک هفته گذشته رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.1 درصد افزایش به 1299.50 دلار رسید.

انتهای پیام/

آخرین نوسانات نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار