اعزام نیروهای نظامی سازمان ملل به لیبی

سازمان ملل قصد دارد در هفته‌های آتی، گروهی از نظامیان را به لیبی اعزام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «غسان سلامه»، فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی، اعلام کرد تا چند هفته آینده یک گروه 150 تا 250 نفری از نظامیان که اغلب آنها ملیتی نپالی دارند، از سوی این سازمان به لیبی اعزام خواهند شد.

این فرستاده ویژه هدف از اعزام قریب‌الوقوع یک یگان نظامی به لیبی را تأمین امنیت هیات سازمان ملل در این کشور اعلام کرد و گفت: اعزام این نیروها موجب می‌شود ما به صورت کامل عملیات خود را در لیبی انجام دهیم؛ در حالیکه انجام این عملیات از سال 2014 تقریبا غیرممکن شده بود. نیروهای یاد شده احتمالا در روزهای نخست ماه اکتبر وارد لیبی خواهند شد.

 «غسان سلامه» از نهادهای بین المللی و کشورهایی که در حل بحران لیبی نقش میانجی را ایفا می کنند، خواست هماهنگی بیشتری با یکدیگر برای خاتمه دادن به درگیری‌ها در این کشور داشته باشند. وی اذعان کرد تعداد زیادی از بازیگران خارجی در لیبی فعال هستند و برقراری هماهنگی میان تمام آنها کاری بسیار مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد هر طرحی برای پایان دادن به بحران لیبی در نظر گرفته می‌شود، باید پیش از اجرا از سوی سازمان ملل تایید شود. «غسان سلامه» در ادامه افزود: سازمان ملل ارتش، دستگاه اطلاعاتی و یا شرکت‌های نفتی ندارد و اقدام به خرید و فروش، تولید و یا صادرات هیچ کالایی نمی‌کند؛ اما برای ایفای نقش میانجی از شایستگی لازم برخوردار است.

«ژان پیر لاکروا»، معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات صلح بانان، اظهار داشت: احتمالا 150 نظامی را به لیبی اعزام می کنیم تا از نیروهای سازمان ملل در طرابلس حفاظت کنند. اغلب این افراد از میان نیروهای نظامی نپال انتخاب می شوند.

انتهای پیام/

سازمان ملل به لیبی نیروی نظامی اعزام می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار