استقرار ناو جنگی در آبهای مدیترانه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به ایتالیا

ایتالیا برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور، در آبهای مدیترانه ناو جنگی مستقر کرده است.

استقرار ناو جنگی در آبهای مدیترانه برای جلوگیری از ورود پناهجویان به ایتالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایتالیا در یک ماه گذشته با استقرار 2 ناو جنگی در آبهای لیبی، از عزیمت هزاران آواره فراری از جنگ و خشونت به سوی سواحل خود جلوگیری کرده است.

وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد شمار آوارگانی که در ماه اوت از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل ایتالیا رسانده اند در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی بیش از 85 درصد کاهش داشته است.

مارکو مینیتی وزیر کشور ایتالیا تاکید کرد: «پذیرش آوارگان در ایتالیا باید محدود و با ظرفیت ادغام آنها در جامعه  متناسب باشد. من به عنوان وزیر کشور نمی توانم این اصل را فراموش کنم. امنیت و آینده کشور ما به این موضوع بستگی دارد. فراموش نکنیم که ایتالیا به اندازه کافی وظیفه اش را در قبال مهاجران انجام داده  و این در حالی است که دیگر کشورهای اروپایی حتی بنادر خود را هم بر روی قایق های حامل مهاجران همچنان بسته اند و حاضر به پذیرش آنها نشدند».

از سوی دیگر در حالی که شمار زیادی از آوارگان در ایتالیا در اردوگاه ها در وضعیت دشواری به سر می برند، افرادی هم که سالها پیش برای فرار از جنگ و ترور به این کشور پناه آورده اند نیز همچنان سرگردان و بی سر و سامان هستند. در پی ادامه وضعیت بد معیشتی و اجتماعی آوارگان بی سرپناه در ایتالیا  هفته پیش هزاران نفر از این افراد در رم تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند. 

استمرار ورود آوارگان به خاک ایتالیا و ادامه طفره رفتن دیگر کشورهای اروپایی از پذیرش آوارگان، مقامات این کشور را در کنار مشکلات اقتصادی، با چالش های مختلف دیگری در مورد چگونکی سر و سامان دادن آنان در جامعه خود روبرو کرده است. 

انتهای پیام /
 

جلوگیری از ورود پناهجویان به ایتالیا با استفاده از ناوهای جنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار