ولایتی مطرح کرد؛

اساتید فرهنگ ایران را فراموش نکنند/ مسلمانان مشعل‌دار تمدن جهان

رئیس‌ هیأت‌ مؤسس دانشگاه آزاد گفت: به اساتید پیشنهاد می‌کنم هیچ گاه‌ فرهنگ ایران را از یاد نبرند.

اساتید دانشگاه ها فرهنگ ایران را فراموش نکنند/ مسلمانان‌ مشعل‌دار تمدن جهانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس‌ هیأت‌ مؤسس و هیأت امنای‌ دانشگاه آزاد اسلامی‌ در نخستین گردهمایی علمی اساتید و مدیران‌ گروه‌های درس معارف‌ که امروز در کتابخانه‌ دکتر حبیبی‌ برگزار شد با اشاره به اینکه بحث فرهنگ و تمدن اسلامی بسیار مهم است، گفت: ما باید در راستای نشان دادن فرهنگ و تمدن‌ اسلامی‌ تلاش کنیم‌ زیرا بسیاری از افراد‌ بیگانه‌ می‌خواهند به گونه ای نمایان کنند که اسلام هیچ تمدن و فرهنگی‌ ندارد اما تا به حال‌ موارد بسیاری در این خصوص تدوین شده که نشان از فرهنگ و تمدن اسلامی دارد.

رئیس‌ هیأت‌ مؤسس و هیأت امنای‌ دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: ما منابع لازم و بسیاری داریم که نشان می‌دهد ادعای مستشرقین بی پایه و اساس است زیرا بر اساس تجزیه و تحلیل‌های ما از بزرگترین‌ تمدن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار سال مسلمانان‌ مشعل‌دار تمدن جهان بودند، تصریح کرد: کتاب‌های مسلمانان‌ در حوزه‌های علمی به خودی خود گواه این موضوع است. برای مثال کتاب قانون ابن‌ سینا که به عنوان اولین کتاب در حوزه پزشکی جهان است، جزو ابتدایی‌ترین کتاب‌هایی بود که به زبان لاتین‌ ترجمه شد و یا کتاب شفای‌ او که استاد الهیات‌ اروپا از آن استفاده می‌کند و در نوشته‌هایش‌ ابن‌ سینا را با عنوان اعلی‌حضرت یاد می‌کند.

بیماری‌های حصولی‌ جزو بیماری‌های واگیردار بسیاری هستند

ولایتی‌ ادامه داد: بیماری‌های حصولی‌ جزو بیماری‌های واگیردار بسیاری هستند که اگر به هزاران سال پیش برگردیم می‌بینیم‌ که تعریف اولیه آن را رازی‌ انجام داده و کسی که در ایتالیا تاریخ طب را می‌نویسد در منابع خود از این کتاب یاد می‌کند.

رئیس‌ هیأت‌ مؤسس و هیأت امنای‌ دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: ما در تمامی حوزه‌ها اعم از ریاضی، نجوم و پزشکی دانشمندان بسیار زیادی داریم‌ که از سال‌های ابتدای‌ اسلام‌ آوردنشان‌ در خدمت علم بودند.

ولایتی‌ ضمن تأکید بر اینکه شما اساتید معارف نباید فرهنگ ایران را فراموش کنید، تصریح کرد: من به شما اساتید معارف‌‌ پیشنهاد می‌کنم هیچ گاه‌ فرهنگ ایران را از یاد نبرید زیرا مدافعان واقعی افرادی هستند که فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را قبول دارند و کسانی که از خاک ایران دفاع کردند افرادی هستند که به هویت خود پایبند‌ بودند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معارف ائمه اطهار‌ از ایرانی‌ها بسیار یاد کرده‌اند، اظهار کرد: ایرانی‌ها از ابتدا اسلام راستین‌ که اسلام اهل بیت بوده است را با جان و دل پذیرفتند‌ اما برخی افراد برای اینکه دین را از ذهن مردم دور کنند و ریشه دین را خشک کنند تلاش بسیاری می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار