دیپلمات روس: موضع معارضان سوری درباره استعفای اسد تغییر کرده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه از تغییر مواضع معارضان سوری درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، گنادی گاتیلوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مواضع بسیاری از معارضان سوری درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت تغییر کرده است

این دیپلمات روسی در مصاحبه اش با خبرگزاری تاس اظهار داشت که تقاضای مخالفان اسد برای استعفای وی  مساله ای مربوط به گذشته است. به گفته وی این تصمیم مخالفان به تقویت مذاکرات کمک می‌کند.

گاتیلوف تصریح کرد: بعضی از مخالفان افراطی دولت سوریه به حاشیه رانده شده اند و این برای پیشبرد راه حل سیاسی در سوریه خوب است، زیرا این افراد اساسا حاضر به مذاکره با دولت سوریه نبودند و بر لزوم کنار رفتن اسد به عنوان یک پیش شرط اصرار داشتند.

معاون وزیرامور خارجه روسیه افزود: اکنون ما شاهد نشانه‌هایی هستیم که مخالفان دولت سوریه تلاش‌هایی را در جهت انسجام مواضع خود در مذاکرات پیش‌رو انجام می‌دهند.

گفتنی است گفتگو‌های دولت سوریه و مخالفان به میزبانی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، برای نخستین بار در اسفند ماه سال گذشته انجام شد هر چند که طرفین از برگزاری این گفتگو‌ها ابراز خوشنودی کردند، اما به دلیل وجود اختلاف در میان هیئت مخالفان، تحول عمده ای حاصل نشد.

انتهای پیام /

تغییر موضع معارضان سوری درباره استعفای بشار اسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار