از سرگیری رسمی فعالیت بندر بنغازی

بندر تجاری بنغازی پس از سه سال تعطیلی به سبب درگیری میان گروه های رقیب در این شهر بزرگ و نفت خیز واقع در شرق لیبی روز یکشنبه فعالیت مجدد خود را به طور رسمی آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بندر تجاری بنغازی پس از سه سال تعطیلی به سبب درگیری میان گروه های رقیب در این شهر بزرگ و نفت خیز واقع در شرق لیبی روز یکشنبه فعالیت مجدد خود را به طور رسمی آغاز کرد.

در مراسم بازگشایی بندر تجاری بنغازی، عبدالله الثنی نخست وزیر دولت مستقر در شرق لیبی با یک فروند نفتکش از طریق سواحل شهر طبرق خود را به بندر بنغازی رساند تا به دنیا اعلام کند این بندر برای از سرگیری فعالیت های تجاری کاملا امن است.

ناصر المغربی سخنگوی بندر بنغازی گفت قرار نیست نفت خام از بندر بنغازی صادر شود اما واردات گاز، برخی فراورده های نفتی و محموله های عمومی از این بندر صورت خواهد گرفت و با از سرگیری فعالیت بندر بنغازی هزینه های واردات محموله های عمومی به کشور کاهش خواهد یافت.

عبدالعظیم العبار رئیس بندر تجاری بنغازی هم اعلام کرد فعالیت این بندر از روز یکشنبه و پس از سه سال تعطیلی به طور رسمی دوباره آغاز شد و یک نفتکش ازشهر طبرق وارد این بندر شد.

بندر تجاری بنغازی مانند فرودگاه بین المللی این شهر نفت خیز از سال 2014 و در پی تشدید درگیری ها میان نیروهای وفادار به ژنرال خلیفه حفتر وابسته به دولت شرق لیبی با گروه های مسلح تعطیل شد.

ژنرال خلیفه حفتر در اوایل ماه ژوئیه از نابودی گروه های مسلح و تروریستی در شهر بنغازی خبر داد اما درگیری های پراکنده در برخی نقاط این شهر هنوز ادامه دارد.

فرودگاه بنغازی نیز فعالیت خود را اواسط ماه ژوئیه از سرگرفت.

انتهای پیام/

بندر بنغازی بازگشایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار