اسماعیلی مطرح کرد:

تاکید قرآن بر حفظ محیط زیست/ لزوم شکر نعمت طبیعت

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: باید به خاطر منابع طبیعی را خدا را به خاطر این نعمت شکر کنیم

تاکید قرآن بر حفظ محیط زیست/ لزوم شکر نعمت طبیعتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و کمیته اخلاق زیستی کمیسیون ملی یونسکو صبح امروز در مراسم نشست تخصصی نقش ادیان در تبیین ارزش های اخلاقی در سالن همایش های مرکز اسناد برگزار شد، اظهار کرد: جهانی که در ان زندگی می کنیم با یک بحران جدی زیست محیطی مواجه است و مسئله بدتر اینکه محیط زیست را باور نکرده و غرامتی ندارند.

وی بیان کرد: معاهده‌های مختلفی در حوزه زیستی به امضا رسیده است اما تمهیدات قانونی به تنهایی نتوانسته طبع سرکش انسانی را درست کند و ما باید بر اساس اخلاق مداری به مسائل بپردازیم.

وی ادامه داد: کوچکترین جامعه بدون اخلاق اداره نمی شود و با اتکا به قانون به تنهایی و بدون اخلاق کارها انجام نمی شود.

اسماعیلی افزود: اخلاق ناشی از بینش و اندیشه آنها است و چگونه دیدن دنیا و طبیعت برای ما باید مهم باشد و قران آموزش هایی در خصوص محیط زیست داده است.

وی افزود: محیط زیست و همه مناظر طبیعت مخلوق و آفریده خداوند است و به همین خاطر به آنها باید احترام گذاشت.

اسماعیلی ادامه داد: طبیعت دست پرورده خدا بوده و اگر با این دید به آن نگاه کرده ارزش و مرتبه آن در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: محیط زیست از منظر قرآن نعمتی برای افراد و انسان ها خلق شده‌اند و ما باید شکر این نعمت را به جای آوریم و درستو به اندازه از آن استفاده کنیم.

اسماعیلی عنوان کرد: در قرآن به طبیعت سوگند خورده و همین سبب مقدس شدن آن می شود و به همین خاطر باید به منابع طبیعی احترام بگذاریم و از آنها به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: همه عناصر طبیعی دارای شعور بوده و از حقی برخوردار است و نفهم بودن جماد تفکری اشتباه است.

اسماعیلی اظهار کرد: خداوند جهان هستی را برای ما افریده و مظاهر طبیعی امانت دست ما سپرده شده و خداوند جهان هستی را برای انسانیت آفریده است.

وی اضافه کرد: اخلاق بشر دوستانه ایجاب می کند که ما بگونه ای با طبیعت رفتار کنیم تا آیندگان نیز از این نعمت برخوردار و استفاده کنند.

اسماعیلی گفت: محیط زیست محل زندگی افراد بوده و ما باید آن را پاس بداریم و خدا ما را مسئول محیط زیست و طبیعت کرده است.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست بر عهده مسئولان است و اگر کسی پستی بگیرد باید در حفظ طبیعت کوشا باشد.

اسماعیلی گفت:نخبگان جامعه باید بینش قرانی را به قواعد فقهی تبدیل کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.