فضاسازی فاکس نیوز در آستانه ضرب‌الاجل دولت آمریکا برای تایید پایبندی ایران به برجام

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز آمریکا بار دیگر با استناد به گزارش تاییدنشده یکی از نهادهای اطلاعاتی آلمان، ایران را به تلاش برای کسب فناوری‌های غیرقانونی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه طبق قانون کنگره، دولت دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا تا ۲۳ مهر فرصت دارد برای سومین بار درباره پایبندی ایران به برجام اظهارنظر کند، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا بار دیگر ایران را به تلاش برای کسب فناوری‌های غیرصلح‌آمیز متهم کرد.

این شبکه تلویزیونی در گزارشی مدعی شد به اسنادی دست یافته است که نشان می‌دهند ایران طی یک سال گذشته از طریق شرکت‌هایی در امارات، ترکیه و چین ۳۲ بار در یکی از ایالت‌های شمالی آلمان برای به دست آوردن فناوری‌های غیرقانونی برای استفاده احتمالی در برنامه موشکی و هسته‌ای خود تلاش کرده است.

فاکس نیوز مدعی شد اسنادی که این شبکه تلویزیونی به آنها دست یافته متعلق به یکی از نهادهای اطلاعاتی آلمان است که پیشتر نیز اتهامات مشابهی را علیه ایران مطرح کرده است.

این رسانه آمریکایی در عین حال به نقل از چند دیپلمات آلمانی ناشناس اذعان کرد که برلین با وجود انتشار چنین گزارش‌هایی، از زمان اجرای برجام به هیچ نشانه‌ای دال بر نقض این توافق از سوی ایران دست نیافته است.

گفتنی است ترامپ پس از ارسال دومین گزارش خود در تایید برجام به کنگره، بارها با ادعای نقض روح توافق هسته‌ای از سوی ایران، به صورت تلویحی اعلام کرده است که دیگر پایبندی ایران به این توافق را در گزارش سوم خود تایید نخواهد کرد و انتشار چنین گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های همسو با او نیز نوعی فضاسازی برای انجام این کار به شمار می‌رود.

انتهای پیام / 

فاکس نیوز، ایران را به تلاش برای کسب فناوری‌های غیرقانونی هسته‌ای متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار