وزارت خارجه سوریه: مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار ائتلاف آمریکایی کاری انجام دهند

وزارت خارجه سوریه با اشاره به جنایات ائتلاف آمریکا و مانع تراشی آن در برابر عملیات ارتش سوریه علیه داعش، خواستار اقدامی از جانب مدعیان حقوق بشر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت سوریه تجاوزات ائتلاف بین المللی و جنایات جنگی آن‌ها ضد غیرنظامیان را محکوم می‌کند و مراتب اعتراض خود را نسبت به چشم پوشی مدعیان حاکمیت قانون و حقوق بشر از این کشتار‌ها ائتلاف بین المللی در الرقه و دیرالزور اعلام می‌دارد و بی طرفی برخی کشور‌ها در قبال این جنایات به مثابه مشارکت در جنایات است.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف بین المللی به دنبال مانع تراشی در مسیر ارتش سوریه و متحدانش ضد داعش است که نقش مشکوک این ائتلاف و خطرش ضد تلاش‌های واقعی برای مبارزه این گروه تکفیری را ثابت می‌کند. ائتلاف تحت رهبری آمریکا به تجاوزات خود ضد حاکمیت سوریه و تمامیت اراضی آن از تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ ادامه می‌دهد و این ائتلاف کشتار خونین جدیدی را به اقدامات آکنده از کشتار و جنایات جنگی خود هنگامی که در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۷ مناطق مسکونی را در تل الشایر و روستای الدعیجی در استان دیرالزور هدف قرار دادند و ده‌ها غیرنظامی را کشتند و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند، افزودند. آن‌ها به این جنایت اکتفا نکردند و آمبولانس‌هایی که به دنبال نجات غیرنظامیان بودند را نیز هدف قرار دادند که به انهدام آمبولانس‌ها و کشته شدن سرنشینان آن منجر شد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: ادامه مانع تراشی‌های ائتلاف بین المللی ضد ارتش سوریه و متحدانش علیه داعش از طریق هوا یا از طریق مزدورانش در روی زمین، توافقات با داعشی‌ها برای اینکه به ارتش سوریه و متحدانش از مناطق تحت سیطره ائتلاف بین المللی و شبه نظامیان مزدور آن در روی زمین حمله کنند؛ همگی نشان دهنده نقش مشکوک این ائتلاف و خطر آن برای تلاش‌های واقعی برای جنگ ضد داعش است. این حقیقتی است که روند حوادث و بسیاری از گزارش‌ها تصاویر هوایی آن را تایید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: دولت سوریه مجددا از شورای امنیت می‌خواهد که به مسئولیت اساسی خود در حفظ ثبات و امنیت بین المللی عمل کند و تحرک فوری برای توقف جنایات وحشیانه ائتلاف نامشروع ضد غیرنظامیان در سوریه به عمل آورد و مانع از ارتکاب جنایات بیشتر و تعدی به ملت سوریه و حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه شود.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت خارجه سوریه علیه تجاوزات بین المللی و جنایات جنگی آنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار