هیئت سوری فردا برای شرکت در مذاکرات صلح به ژنو می‌رود

هیئت نمایندگان دولت سوریه فردا چهارشنبه برای شرکت در هشتمین دوره از مذاکرات صلح وارد ژنو می‌شود.

هیئت سوری فردا برای شرکت در مذاکرات صلح به ژنو می روندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری دولتی سوریه، سانا به نقل از وزارت خارجه این کشور نوشت: هیئت نمایندگان دولت سوریه به ریاست «بشار الجعفری»، نماینده سوریه در سازمان ملل،  فردا چهارشنبه برای شرکت در مداکرات صلح هشت (هشتمین دوره از مذاکرات صلح) وارد  ژنو می‌شود.

پیش از این رسانه‌های خبری اعلام کردند نمایندگان دولت سوریه در اعتراض به بیانیه پایانی اجلاس ریاض، در  هشتمین دوره از مذاکرات صلح ژنو شرکت نخواهند کرد.

معارضان سوری در نشست اخیر ریاض تنها پیش شرط شرکت در مذاکرات صلح ژنو را کناره گیری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از قدرت عنوان کرده بودند.

این در حالی بود که استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت و معارضان سوری خواستند بدون پیش شرط در مذاکرات شرکت کنند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیامی دریافت کرده است مبنی بر اینکه هیئت اعزامی از سوی دولت سوریه قصد دارد برای شرکت در مذکرات صلح روز چهارشنبه وارد ژنو شود.  

انتهای پیام/

 

حضور نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار