حاجی‌نجار درگفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

لزوم تشکیل کنفرانس کشورهای اسلامی برای تعیین اولویت‌های واکنش در مقابل آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تشکیل کنفرانس کشورهای اسلامی برای تعیین اولویت‌های واکنش در مقابل آمریکا برای همگرایی بیشتر مسلمانان لازم است.

لزوم تشکیل کنفرانس کشورهای اسلامی برای تعیین اولویت‌های واکنش درمقابل آمریکا عباس حاجی نجار کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار کرد: این اقدام آمریکا به طور جدی می‌تواند منطقه را وارد دور جدیدی از مقاومت نماید و فاز جدیدی از تحولات را باز کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همچنین با توجه به محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس از طرف مسلمانان و اکثریت کشورهای اسلامی این اقدام برای همگرایی بیشتر مسلمانان و وحدت درمقابل آمریکا نیزمی تواند موثر واقع شود.

وی ادامه داد: البته این امرمستلزم گفتمان‌سازی و تلاش‌های میدانی است، همچون تشکیل کنفرانس کشورهای اسلامی برای تعیین اولویت‌ها و نوع واکنش‌ها و نیز تشکیل فاز جدیدی از مقاومت با حضور و حمایت تعداد بیشتری از کشورهای اسلامی.

حاجی نجاربا اشاره به اینکه این اقدام آمریکا می‌تواند موج جدیدی از جانب کشورهای استکباری ایجاد کند ، گفت: وقتی آ‌مریکایی‌ها بعد از چند سال عقب انداختن مصوبه‌ای که به علت ترس از واکنش‌ها اجرا نمی‌کردند، به یکباره جرات اجرای آن را پیدا می‌کنند در واقع به کشورهای دیگر هم این انگیزه را می‌دهند که برای تأسیس سفارت در قدس اقدام کنند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: با توجه همکاری‌های اخیر که سعودی‌ها و برخی کشورهای منطقه با آمریکا داشته‌اند، اگر اقدام جدی صورت نگیرد، آمریکایی‌ها قطعا بیش از اینها پیش خواهند رفت و عرصه تنگ‌تر خواهد شد؛ مقاومت باید با اقدامات بازدارنده از ادامه این روند جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار