رييس انجمن علمی شتر ايران در یزد:

استان یزد رتبه سوم کشور از نظر جمعيت شتر

رييس انجمن علمی شتر ايران گفت:در استان يزد 15 هزار نفر شتر داريم و سالانه علاوه بر توليد 450 تن گوشت 20 تن شير نيز توليد می کنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استان يزد از استانهای مستعد پرورش شتر در کشور است که در حال حاضر رتبه سوم کشور را از نظر جمعيت شتر داراست.

رييس انجمن علمی شتر ايران گفت در حال حاضر 160 هزار نفر شتر در کشور وجود دارد که با توجه به ظرفيت ارزشمند پرورش شتر توسعه آن می تواند رونق اقتصادی را بخصوص برای شتر داران بدنبال داشته باشد.

زيبایی در همایش علمی چالش های شترداری در کشور شتر را تنها حيوانی دانست که در شرايط آب و هوايی کشور در بيابان می توان با صرفه اقتصادی بالايی پرورش داد .

نشست علمی چالش های شترداری امروز صبح با حضور 120 نفر از مديران و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی ، سازمانهای مرتبط با پرورش شتر و جمعی از اساتيد و محققان از يزد و ساير استانها برگزار شد.

در اين نشست يک روزه ابعاد مختلف نقش شتر در رونق اقتصادی و چالش های پيش روی آن در کشور بررسی شد.

معاون بهبود توليدات دامی استان یزد گفت استان يزد از استانهای مستعد پرورش شتر در کشور است که در حال حاضر رتبه سوم کشور را از نظر جمعيت شتر دارااست .

سليم افزود: در استان يزد 15 هزار نفر شتر داريم و سالانه علاوه بر توليد 450 تن گوشت 20 تن شير نيز توليد میکنيم.
 تعدادی از شتر دارانی که سالهای متمادی از عمرشان را به شتر داری مشغولند نيز در اين همايش حضور داشتند .

به گفته شترداران تداوم خشکسالی ها و قرار گرفتن جاده و خطوط ريلی در محدوده پرورش شتر از مهمترين علل و چالش هايی است که موجب تلفات و کاهش جمعيت شتر آنان شده است.

انتهای پیام/ ی

يزد از استانهای مستعد پرورش شتر در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار