روسیه: قطعا به گسترش تحریم‌های آمریکا علیه مسکو پاسخ خواهیم داد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تحریم‌های گسترش یافته آمریکا علیه مسکو را تلافی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد به طور قطع به گسترش تحریم‌های آمریکا علیه مسکو پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: معارضان سوری در برگزاری کنفرانس سوچی مانع تراشی می‌کنند.

وزارت امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از موضع استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه که دمشق را مسئول ناکامی مذاکرات ژنو معرفی کرده بود، معارضان سوری را متهم کرد دور اخیر مذاکرات ژنو را به شکست کشاندند تا در زمینه سازی برای برگزاری کنفرانس سوچی مانع تراشی کنند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد ادعا‌های آمریکا درمورد اینکه روسیه پیمان تسلیحاتی بین دو کشور را نقض کرده، بی پایه و اساس است و هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد. برنامه‌های آمریکا در زمینه توسعه موشکی خود تهدیدی برای پیمان تسلیحاتی دو کشور است.

صبح امروز پنجشنبه (۳۰ آذر) هشتمین دور مذاکرات آستانه با دیدار‌های دوجانبه میان هیئت‌های کشور‌های ضامن صلح در سوریه مانند روسیه، ایران و ترکیه آغاز شد. در این دور قرار است بر کنفرانس گفتگوی ملی سوریه تمرکز شود، این کنفرانس قرار است ابتدای سال آینده در سوچی روسیه به منظور تثبیت آتش بس در مناطق چهارگانه کاهش تنش که مهم‌ترین آن ادلب است، برگزار شود.

هم چنین قرار است بر ضرورت مبارزه با جبهه النصره مندرج در فهرست سازمان‌های تروریستی تاکید شود.

 

انتهای پیام/

 

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار