کاهش بهای نفت در بازار جهانی ۱۳۹۶/۱۰/۰۱

بهای طلای سیاه در بازار جهانی شاهد کاهش بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال‏، سبد نفتی اروپا، در آغاز معاملات امروز جمعه کاهش یافت.

بر این اساس، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه فوریه با 29 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 64 دلار و 61 سنت رسید.

همچنین در معاملات الکترونیک بازار نیویورک قیمت هر بشکه نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، وست تگزاس اینترمیدیت(دابلیو.تی.آی) که نقش پایه و مرجع را برای قیمت گذاری قرار دادهای آتی نفت ایفا می کند برای تحویل در ماه فوریه با 29 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین به 58 دلار و هفت سنت رسید.

هانری کرافت از شرکت مشاور مدیریتی و تحلیل ‏های آماری «اسندو مارکتس» (Accendo Markets) نیز در توضیح افزایش قیمت نفت در بازار جهانی می گوید:«کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و در معاملات امروز این بازار به علت افزایش متوالی قیمت ها طی چهار روز کاری پیشین بود. با توجه به اینکه در معاملات امروز این بازار دیگر دلیلی برای افزایش قیمت وجود نداشت قیمت ها اندکی کاهش یافت.»

انتهای پیام/

نفت ارزان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار