گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛

ملاقات های عفونی

ملاقات و عیادت از بیمار همیشه یک امر پسندیده است به شرط آنکه به آداب آن توجه شود و اگر از حد خود خارج شود ملال آور می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛عیادت از بیمار به عنوان یک وظیفه و کار خدا پسندانه تلقی می شود اما در این بین باید نکاتی هم رعایت شود.

ملاقات های بیمارستانی همواره با موجی از جمعیت صورت می گیرد که در اثر ازدحام افراد نه تنها موجب دلگرمی بیماران نمی شود حتی بیماران را به اعتراض وا می دارد و کار درمان را نیز با مشکل روبه رو می سازد.

ملاقات های عفونی

ازدحام و شلوغی جمعیت ؛ هیاهوی ملاقات کنندگان تنها بخشی از این مشکلات است در این ملاقات های بیمارستانی تنها احوالپرسی های گرم نیست که بین افراد رد و بدل می شود بلکه حجم عظیمی از میکروب ها و عفونت ها نیز به افراد سرایت می کند.


در این میان کودکان و سالمندان بیشترین آسیب ها را از انتقال بیماری خواهند دید گاها دیده شده که مادران حتی به اصرار نوزادان خود را نیز در ساعات ملاقات به بیمارستان می اورند و در صورت ممانعت نگهبانی از ورود اطفال با دلایلی تلاش می کنند که هر طور که شده کودک را همراه خود ببرند غافل از انکه سیستم ایمنی بدن کودکان بسیار اسیب پذیر است و می تواند او را دچار مشکلات عدیده ای کند .

ملاقات های عفونی

رییس بیمارستان امام رضا استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛گفت: تیمی متشکل از ارگان ها تشکیل شده است تا با همکاری سایر سازمان ها جهت ارتقای فرهنگ ملاقات در بیمارستان امام رضا برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

سروش گفت: بر اساس تصمیم های اتخاذ شده در این تیم مقرر شده است که روزهای ملاقات منحصر به روزهای دوشنبه چهارشنبه و جمعه از ساعت 2:30تا ساعت 4:30دقیقه باشد البته بحث همراه بیمار از سایر ملاقات کنندگان جداست چراکه این افراد دارای کارت همراه هستند و حق تردد دارند.

ملاقات های عفونی
ورود کودکان به بیمارستان ممنوع است

وی با بیان اینکه ورود کودکان به بیمارستان به جز انجام مراحل درمانی ممنوع است گفت: از اول ماه جاری طبق ایین نامه جدید ملاقات محدود می شود تا علاوه بر اینکه حریم خصوصی بیمار حفظ شود مخاطرات نیز کاهش یابد.

سروش با اشاره به مشکلات ازدحام ملاقات کنندگان گفت: کادر پزشکی در زمان ازدحام فرصت کافی برای ارائه خدمات به بیماران را ندارند و الودگی صوتی که باید 30 تا 40 دسی بل باشد در زمان ملاقات استانه الودگی صوتی بالاتر می رود و این موجب افزایش استرس مضاعف در بیماران خواهد شد.

 

.ملاقات های عفونی

وی ادامه داد: ازدحام بیشتر موجب بروز خطاهای پزشکی و بیمارستانی  می شود و باید تا حد امکان خطاها کاهش یابد تا میزان مرگ و میر نیز کمتر شود.

سمیعی  از معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت:  در تیم بهداشتی با توجه به همکاری های بین بخشی می توان خلا ها را پر کرد  و مشارکت اجتماعی نیز در ارتقا فرهنگ جامعه  می تواند اثر گذار باشد.

 وی ادامه داد : برای فرهنگ سازی به سه اصل عدالت صداقت و اعتماد سازی نیاز دارد   باید با رعایت این سه اصل در رفتارمان و جلب اعتماد مردم  بتوانیم این نیاز را نهادینه کنیم تا  ارائه خدمات به بیماران را  با کیفیت بهتری انجام دهیم.

ملاقات های عفونی


اگر یک روز بیمار زودتر ترخیص شود مانند این است که  یک بیمارستان 200تخت خوابی اماده داریم

 فخری  معاونت اجرایی بیمارستان امام  رضا  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  گفت: اگر بتوانیم ملاقات ها را در  بیمارستان کاهش دهیم به نحوی به بیمار کمک می کنیم  و از طرفی ماندگاری بیمار نیز در بیمارستان کمتر می شود  و اگر یک روز بیمار زودتر ترخیص شود مانند این است که  یک بیمارستان 200تخت خوابی اماده داشته باشیم.

رییس  بیمارستان امام رضا کرمانشاه گفت:  نهادینه کردن این فرهنگ باید از کودکی صورت گیرد و  اموزش و پرورش   می تواند از طریق  اموزش کودکان به والدین در این امر سهیم باشد .
ملاقات های عفونی

سروش ادامه داد:  نیروی انتظامی و دادگستری کرمانشاه نیز  در تامین امنیت این موضوع نقش مهمی دارند.

وی افزود:  با تلاش های فراوان که انجام شد و با برگزاری جلسات متعدد و انجام مذاکرات  موفق شدیم  در دفترچه نوروزی کودکان  پیام ملاقات بگنجانیم که این خود گامی موثر در نهادینه کردن این فرهنگ است.

علی سروش رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه این بیمارستان با 800 تخت فعال در خدمت بیماران است گفت: تا سال آینده بیمارستان امام رضا(ع) به بیمارستان یک‌هزار تختخوابی تجهیز خواهد شد.

وی افزود: مرکز جامع بیماران سرطانی با 120 تخت بستری نیز در حال احداث است و از احداث بیمارستان 50 تختخوابی سوختگی غرب کشور تا سال 97 نیز خبر داد.

سروش  بیان کرد : بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه در سال 84 راه‌اندازی شده و در غرب کشور منحصر به فرد است به نحوی که درصد زیادی از بیماران این بیمارستان ارجاعی از استان‌های دیگر هستند.

وی افزود : در این بیمارستان 850 مجروح آسیب‌دیده از زلزله اخیر پذیرش شده که هم‌اکنون 40 نفر از آنان در بخش‌های مختلف بستری هستند.

 

انتهای پیام/ز

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.