مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

۲۲۰ هزار لیتر پلاسما از کشور به پالايشگاه های اروپايی ارسال شد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت:۲۲۰ هزار لیتر پلاسما از کشور به پالايشگاه های اروپايی ارسال شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  دکتر پور فتح اله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار لیتر پلاسما به پالايشگاه های اروپايی فرستاده شده است،گفت: اين مقدار پلاسما برای استفاده به داخل كشور برگشت خواهد كرد.

وی با بيان اينکه استانداردهايی که امروز در حوزه انتقال خون رعايت می شود در دنيا کم نظير است، افزود: رعايت اين استانداردها در استان خراسان جنوبی نيز از جايگاه مناسبی برخوردار است.


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه احداث مرکز جامع اهدای خون در خراسان جنوبی از جمله نيازمندی های مهم خراسان جنوبی است،گفت: درآمدهايی که در مرکز انتقال خون خراسان جنوبی حاصل می شود به همين استان برگشت خواهد كرد تا بتوانند در آينده به استقلال مالی و خودكفايی برسند كه يكی از مهمترين سياست های كاری سازمان انتقال خون كشور است.


مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی گفت: سازمان انتقال خون جزو دستگاه هايی است که انجام خدمت در آن از اهميت و حساسيت ويژه ای برخوردار است.

وی افزود: در بحث واگذاری زمين و نيز اختصاص اعتبارات مورد نياز با همكاری سازمان انتقال خون كشور، كمک های لازم را خواهیم کرد.

دکتر مروج الشریعه، به حوادث و بحران های طبیعی از جمله زلزله اشاره کرد و گفت: باتوجه به مخاطراتی که در اين زمينه وجود دارد، داشتن آمادگی لازم به منظور تسريع و تسهيل روند خدمت رسانی به آسيب ديدگان احتمالی بيش از پيش بايد در دستور كار مسئولان قرار گيرد.

وی استفاده از روش ها و تکنولوژی های روز در انتقال خون را مورد تاکيد قرار داد و افزود : در اين زمينه بکارگيری شركت های دانش بنيان می تواند بسيار مهم و تاثيرگذار بوده و دارای نتايج مطلوبی نيز باشد.
انتهای پیام/ب


دیدار مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با استاندار خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.