قاچاق تاغ از عرصه های بیابانی آرادان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت : سالانه سه تُن تاغ از عرصه های بیابانی این شهرستان قاچاق می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیرحسین شاه حسینی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: بیش از یکهزار هکتار از عرصه های طبیعی آرادان را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد که 300 هکتار آن به دلیل قاچاق بی رویه تاغ و کمبود آب در کانون فرسایش بادی قرار دارند.


وی اظهارداشت : از 20 هزار هکتار از عرصه های طبیعی آرادان فقط 2 نیروی انسانی حفاظت می کنند که باید با با تخصیص به موقع اعتبار و مجوز جذب نیرو برای رفع این مشکل اقدام کرد.


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان تصریح کرد : باید مراجع قضایی و انتظامی استان سمنان برای جلوگیری از روند افزایشی قاچاق تاغ در عرصه های بیابانی آرادان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان همکاری بیشتری داشته باشند.


شاه حسینی اضافه کرد : تدوین قانون جامع برای جلوگیری از قاچاق بی رویه تاغ از عرصه های بیابانی از مطالبات همیشگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از نمایندگان مجلس بوده است که باید مسوولان امر برای تدوین این قانون جامع در کمترین زمان ممکن تلاش کنند.


رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری آرادان افزود: در 10 سال گذشته بیش از پنج تن تاغ از عرصه های بیابانی این شهرستان قاچاق شد و ادامه این روند روز افزون می تواند آرادان را به کانون ریزگردها تبدیل کند.


شاه حسینی گفت: 2 کانون فرساش بادی در شهرستان آرادان وجود دارد و افزایش پوشش گیاهی و همچنین مهر و موم چاه و قنات های غیرمجاز برای جلوگیری از روند فرسایشی زمین از اقدامات موثر برای جلوگیری از بحران پدیده بیابانزایی در این شهرستان است.



انتهای پیام/ق


قاچاق سالانه سه تن تاغ از عرصه های بیابانی آرادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار