ثبت ۲۵ هزار و ۲۰۱ واقعه ولادت در کردستان

معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان کردستان گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۱ واقعه ولادت در طول ۱۰ ماهه سال ۹۶ در کردستان به ثبت رسیده است.  

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سید محمد صاق سجادی معاون اسناد هویتی ثبت احوال کردستان ظهر امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کردستان که در استانداری استان برگزار شد، گفت: ۲۵ هزار و ۲۰۱ واقعه ولادت در طول ۱۰ ماهه سال ۹۶ در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ولادت شهری در استان در ۱۰ ماهه امسال ۱۷ هزار و ۹۵۸ واقعه و ولادت روستایی هفت هزار و ۲۴۳ مورد بوده است.

معاون اسناد هویتی ثبت احوال کردستان یادآور شد: در هر ماه دو هزار و ۵۲۰ ولادت در استان به ثبت می‌رسد و این رقم در هر شبانه روز به طور متوسط ۸۲ واقعه ولادت است.

سجادی همچنین به آمار وفات در استان پرداخت و بیان کرد: امسال ۶ هزار و ۱۰۷ واقعه فوت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی میزان وفات ثبت شده شهری استان را ۳ هزار و ۹۱۶ واقعه و میزان وفات روستایی استان را ۲ هزار و ۱۹۱ مورد ذکر کرد و گفت: سه هزار و ۴۲۰ واقعه فوت مربوط به مردان و دو هزار و ۶۸۶ واقعه فوت مربوط به زنان است.

وی عنوان کرد: براساس آمار یاد شده در هر شبانه‌روز ۲۰ واقعه فوت ثبت می‌شود.

معاون اسناد هویتی ثبت احوال کردستان به وضعیت ازدواج در استان طی ۱۰ ماهه سال ۹۶ پرداخت و اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۸۴۵ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۵ درصد رشد داشته است.

سجادی اظهار داشت: میزان طلاق ثبت شده در استان نیز ۳ هزار و ۵۳۰ واقعه بوده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های مریوان و قروه به ترتیب بیشترین نرخ طلاق را به خود اختصاص داده‌اند و سروآباد و بانه کمترین نرخ طلاق را دارا هستند.

انتهای پیام/ د م

رشد ۶/۵ درصدی واقعه ازدواج در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.