پرواز مستقیم مشهد - کازان بعد از نوروز ۹۷ راه اندازی می‌شود

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با امضای تفاهم نامه یکی از شرکت‌های خصوصی استان با رئیس آژانس گردشگری تاتارستان پرواز مستقیم مشهد - کازان بعد از نوروز ۹۷ راه اندازی می‌شود.

پرواز مستقیم مشهد - کازان بعد از نوروز ۹۷ راه اندازی می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان امروز در دیدار با مدیرکل امور وزارتی در وزارت بهداشت تاتارستان، در مشهد افزود: یک سال و نیم است که روابط بین تاتارستان و خراسان رضوی برقرار شده وهیات تجاری این استان بهمن پارسال به تاتارستان اعزام شد.

او افزود: نخستین نمایشگاه تولیدات ایرانی نیز توسط تولیدکنندگان این استان در تاتارستان برپا شد و امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی نمایشگاه محصولات تاتارستان نیز در مشهد برگزار شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از صاحبان شرکت‌های اقتصادی به نمایندگی از خراسان رضوی در تاتارستان دفتری راه اندازی کرده و خدماتی در حوزه فناوری و اپراتور تلفن همراه ارائه می‌دهد.

رسولیان اضافه کرد: همچنین در حوزه گردشگری اخیرا رئیس آژانس گردشگری تاتارستان به مشهد سفر و با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی خراسان رضوی تفاهم نامه‌ای امضا کرد که منجر به راه اندازی پرواز مستقیم مشهد - کازان شد و این مسیر هوایی پس از تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۷ فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بین دو طرف تفاهمنامه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه شهرداری امضا شده است، گفت: در این میان تفاهمنامه‌های بخش پزشکی نیز پراهمیت هستند بطوری که مقدمات فعالیت‌های مشترک در حوزه پزشکی بین طرفین به خوبی فراهم شده و توافقات اولیه بین وزارت بهداشت تاتارستان و و دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.

جاو آیزیتورف؛ مدیرکل امور وزارتی در وزارت بهداشت تاتارستان نیز در این دیدار کازان را شهری مهم در روسیه توصیف کرد و افزود: کازان شباهت زیادی به مشهد دارد لذا تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مشهد برای توسعه شاخه‌های علمی، تجاری و پزشکی تاتارستان بهره گیریم.

جمهوری تاتارستان با مساحت ۶۸ هزار کیلومترمربع و حدود چهار میلیون نفر جمعیت در بخش اروپایی فدراسیون روسیه و فاصله ۸۰۰ کیلومتری شرق مسکو قرار دارد.

هواپیماسازی، هلیکوپترسازی، خودروسازی، چوب، ماشین سازی و فولاد، پزشکی و داروسازی، نفت و گاز، شیمیایی، غذایی، تولید ابزار، الکترونیک، اپتیک و کشتی سازی عمده‌ترین صنایع فعال در این جمهوری وابسته به فدراسیون روسیه هستند.

 
انتهای پیام//ف.ف

 

تفاهم نامه همکاری خراسان رضوی با تاتارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار