فعالیت 395 واحد مرغداری گوشتی در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت 395 واحد مرغداری گوشتی در استان اردبیل خبر داد.

معرفت آذری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: 395 واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت 6 میلیون 899 هزار قطعه در هر دوره پرورش در این استان فعال هستند و در صورتی که چهار دوره ارسال جوجه ریزی انجام شود بیش از 43 هزار تن گوشت مرغ تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: این میزان تولید علاوه تامین نیاز استان بیش از 11 هزار تولید مازاد تولید داشته و به استان های همجوار نیز ارسال خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل آمار مرغداری های گاز کشی شده استان تا پایان سال 96 را 258 واحد ذکر کرد و از مرغداران استان خواست تا پایان سال جاری نسبت به مراجعه به شرکت گاز برای استان گازکشی اقدام و از یارانه دولتی در این خصوص بهره مند شوند.

آذری افزود: تسهیلات بانکی مکانیزاسیون برای تجهیز مرغداری ها و دامداری ها اختصاص داده شده که به همین منظور می باید مرغداران و دامداران برای استفاده از این تسهیلات به مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و برخورداری از این تسهیلات اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بهداشت و ضرورت رعایت موازین بهداشتی در مرغداری ها گفت: در مهار تلفات ناشی از بیماری آنفلوآنزای حاد مرغی رعایت بهداشت حائز اهمیت است و صاحبان فارم های مرغداری که در صنعت مرغداری فعالیت دارند باید دقت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

تولید گوشت مرغ در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.