استاندار خوزستان تأکید کرد:

اشتغال مسئله نخست کشور است

استاندار خوزستان گفت: اشتغال مسئله نخست کشور است و مدیرانی که با این مسئله غیرمسئولانه برخورد می‌کنند شایستگی سمت و پست را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی،  استاندار خوزستان بیان داشت: امسال  توجه به مسئله اشتغال در دستور کار است مدیران بانک ها  باید در جلسات کمیته فنی اشتغال حضور پیدا فعال داشته باشند وبا مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی غایب در جلسات شورای اشتغال وبرای تحقق این مهم همکاری نداشته برخورد می شود.

وی افزود: کسی می تواند در نظام جمهوری اسلامی کسوت و لیاقت مدیریت را داشته باشد که در راستای سیاست های نظام حرکت کرده و گام بردارد؛ مسائل مهم  همچون اشتغال توسط نظام جمهوری اسلامی تعیین و تبیین می شوند و تمامی مدیران استانی از شرایط بیکاری در خوزستان آگاه هستند اما توجهی به آن ندارند این در حالی است که بیکاری تبعات اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

شریعتی عنوان کرد: ایجاد اشتغال باید اولویت تمامی مدیران استانی اما متأسفانه بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی کم کاری می کنند و مدیران بانک های خوزستان توجهی به بحث اشتغال ندارند.

استاندار خوزستان گفت: باید توجه ویژه ای به کمیته های فنی اشتغال وجود داشته باشد و مدیران بانک ها باید با حضور در جلسات این کمیته، علت توجه نکردن به تعهدات خود در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی را توضیح دهند چرا که بانک ها به دلیل در اختیار داشتن منابع عظیم شرکت های دولتی، خود را به منابع کوچک بخش خصوصی نیازمند نمی دانند.

وی بیان داشت: باید تمامی ظرفیت بانک ها در بحث اشتغال به خدمت گرفته شود و در این راستا بانک ها پنجشنبه و جمعه برای بحث اشتغال باز باشند؛ این روند مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

شریعتی افزود: دستگاه هایی که از سهم خود در بحث اشتغال زایی استفاده نمی کنند نامه ای برای وزیر مربوطه تنظیم و مراتب گزارش شود تا اعتبارات اشتغال این سازمان ها به دلیل فعال نبودن جابه جا شوند.

وی گفت: تنها حضور فیزیکی در جلسات کافی نیست و تمامی مدیران باید به طور جدی و شفاف در جلسات کمیته فنی اشتغال حضور عملی، موثر و مثبت داشته باشند.عملکرد تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص بحث اشتغال به وزرای مربوطه گزارش داده می شود چراکه اشتغال حق مردم بر گردن مسئولان است.

 انتهای پیام/م

لزوم توجه کامل مسئولان به مسئله اشتغال

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار