سازش پایان راه ۳۲ درصد از پرونده‌های شورای حل و اختلاف

رئیس اداره شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: طی ۵ سال گذشته ۳۲ درصد پرونده‌های ارجاعی به این شورا منتهی به صلح و سازش شده که بالاتر از میانگین کشوری است.

زبیدی نیا، رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: پایه و اساس تشکیل شورای حل اختلاف، استان خوزستان می باشد و این استان به عنوان پیشرو در راه اندازی این نهاد بوده و نیز شوراهای حل اختلاف خوزستان در حال حاضر بعد از تصویب قانون جدید در سال 94 بیش از 328 شعبه در زمینه ایجاد صلح و سازش فعالیت دارند و 28 شعبه اختصاصی دیگر نیز در حال راه اندازی می باشند که در این شعب بیش از هزار و  500 نفر نیروی فعال که عمدتاً دانش آموخته دانشگاه و جمعی از معتمدین و منتفذین جامعه هستند، فعالیت دارند.

وی افزود: طی 5 سال گذشته از 389 هزار و 937 فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف استان، 871 هزار و 655 فقره پرونده یعنی معادل32 درصد پرونده ها منتهی به صلح و سازش شده است که بالاتر از میانگین کشوری است.

زبیدی نیا عنوان کرد: در 5 سال گذشته بیش از 217 پرونده با حکم قصاص، منتهی به سازش شد که آمار قابل توجهی و مهمی در سطح استان است و در کاهش وقوع جرائم احتمالی پس از صدور حکم و بازگشت آرامش و امنیت به جامعه نقش بسزایی داشته است.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: در سال 96 نیز 46 فقره پرونده و طی 2 ماه ابتدای امسال، 15 مورد فقره پرونده قتل در این خصوص منتهی به صلح و سازش شده است.

وی افزود: امیدواریم این نهاد بیش از گذشته مورد توجه و حمایت مسئولان استان قرار گیرد به ویژه در بخش ساختمان که مشکلات متعددی وجود دارد و نیازمند یک ساختمان مستقل برای نشست های صلح در مرکز استان و برخی شهرستان ها هستیم.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی، معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان نیز گفت: اجرای حکم اگرچه حق افراد است اما مصالحه به خیر نزدیک تر است.

وی اظهار کرد: یکی از رسالت های معاونت فرهنگی قوه قضاییه، ارتقای فرهنگ حقوقی و ترویج فرهنگ مصالحه است که استفاده از ظرفیت سایر نهادهای دولتی را نیز مدنظر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی ادامه داد: با ابلاغ دستورالعمل این معاونت، از دو سال پیش ستاد صبر در معاونت فرهنگی قوه قضائیه راه اندازی شده است که انتظار می رود در سال جاری فعالیت این ستاد در استان تقویت شود.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت:خوزستان نیز با تشکیل ستاد ساماندهی قضایی عشایر استان،گام هایی در این زمینه برداشته بود و امیدواریم این اقدامات پس از تشکیل ستاد صبر، به نحو مؤثرتری گسترش یابد.

انتهای پیام/م

صلح و سازش برگ پایان 32 درصد از پرونده های قضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.