افزایش کرایه نفت کش‌ها

رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون حمل فرآورده‌های نفتی اهواز از افزایش میزان ۲۰.۲ درصد به نرخ کرایه نفت‌کش‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مجاهد سلامت، رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون حمل فرآورده‌های نفتی اهواز گفت: میزان 20.2 درصد به نرخ کرایه نفت‌کش‌ها افزوده شده که حدود 4.2 درصد از این میزان به‌عنوان حق بیمه از نفکش‌داران کسر می‌شود و راننده نفت‌کش بیمه خود را به‌صورت خویش‌فرمایی پرداخت می‌کند.

وی افزود: بیمه حدود 7 تا 8 درصد از نفت‌کش‌ها دریافت می‌کند که این شیوه دریافت حق بیمه شامل قراردادهای مقاطعه‌کار می‌شود درصورتی‌که قرارداد نفت‌کش‌ها نامحدود است و مقاطعه‌کار نیست.

سلامت بیان داشت: رفت‌وآمد نفت‌کش‌ها در آزاد راه جاده قدیم اهواز- ماهشهر به بهانه خطرناک بودن این جاده را برای رفت‌ و آمد نفت‌کش ممنوع کردند درصورتی‌که 2 سوم این جاده اتوبان است.

 رئیس انجمن صنفی رانندگان کامیون حمل فرآورده‌های نفتی اهواز عنوان کرد: به‌جای اینکه عوارض نفت‌کش را کمتر از ناوگان دیگر بگیرند قیمت عوارض مدام در حال افزایش است؛ مقدار عوارض دریافتی از کمپرسی 18 هزار تومان است درحالی‌که نفت‌کش 4 هزار تومان پرداخت می‌کند.

وی افزود: حدود 2 سال است شهرداری ماهشهر نیز با قرار دادن کیوسکی در کنار انبار نفت ماهشهر اقدام به گرفتن مبلغ 8 هزار تومان از هر نفت‌کش به‌عنوان عوارض جاده‌ای می‌کند و این در حالی است؛ طبق حکم دیوان عدالت اداری هیچ شهرداری و شورای شهری حق گرفتن عوارض از ناوگان جاده‌ای ندارد.

 انتهای پیام/م

نرخ کرایه نفت کش ها بالا رفت

برچسب ها: نفتکش ، آزاد راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.