در ادامه سفر وزیر نیرو انجام شد

بهره برداری از سیستم انتقال آب رودخانه بابلک به سد البرز با هزینه ۳۸۰ میلیاردی

سیستم انتقال آب رودخانه بابلک به سد البرز با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر نیرو، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، رضا اردکانیان وزیر نیرو در دومین روز از سفر خود به مازندران، امروز با بهره برداری از سیستم انتقال آب رودخانه بابلک به سد البرز از این سد بازدید کرد.
 

محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران هزینه اجرایی این طرح را ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد، گفت: این هزینه شامل احداث تونل با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیون ریال و احداث سد انحرافی و تأسیسات وابسته آن با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیون ریال است.

وی افزود: با اجرای این طرح سالانه ۳۵ میلیون مترمکعب از آب این رودخانه وارد مخزن سد البرز می‌شوند.

یخکشی طول تونل انتقال آب این طرح را ۲۶۰۰ متر اعلام کرد و گفت: برای انحراف آب این رودخانه به داخل تونل، یک سد انحرافی به ارتفاع ۳ متر و طول ۵۰ متر احداث شد که این تونل قادر است حداکثر ۵ مترمکعب بر ثانیه را از خود عبور دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: با بهره‌برداری از این طرح آب موردنیاز ۵۴ هزار هکتار از اراضی حدفاصل بین رودخانه‌های بابل، تالار، سیاه رود و آب شرب شهر‌های گروه الف. مازندران به میزان ۳۹.۲ میلیون مترمکعب تأمین می‌شود و علاوه بر تولید انرژی برق آبی، از فضای پیرامون سد جهت حق گردشگری استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/آ

سیستم انتقال آب رودخانه بابلک به سد البرز بهره برداری شد

برچسب ها: وزارت نیرو ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.