معرفی خودرو/

دانگ فنگ H۳۰ کراس را بشناسید

دانگ فنگ H۳۰ کراس در رده خودروهای میان قیمت، گزینه مناسبی برای طرفدران خودروهای کراس محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دانگ فنگ H۳۰ کراس خودرویی است هاچبک که به خاطر تعدادی فلاپ بدنه و باربند، نام «کراس» را یدک می‌کشد. این هاچبک کراس که اصالتی چینی ندارد، بلکه ماحصل همکاری دانگ فنگ چین و PSA فرانسه است. در بسیاری از بخش‌های این خودرو رد پژو- سیتروئن دیده می‌شود.

این خودروی سایز متوسط با با موتور ۱.۶ لیتری پژو با کد TU۵ قدرت داده شده و دقیقا همان موتوری است که سال‌ها ایرانی‌ها بر روی ۲۰۶ تیپ ۵ با آن آشنا بوده اند. البته دانگ فنگ شریک تجاری پژو است و این قضیه سبب می‌شود حداقل از باب خدمات پس از فروش قطعات موتوری خریداران این محصول مشکلی در ایران نداشته باشند.

این خودرو دارای موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن مترگشتاور است.

بررسی دانگ فنگ H۳۰ کراس

دانگ فنگ دو تیپ اتوماتیک و دستی را عرضه کرده، گیربکس ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک، بر خلاف تصور گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AL۴ پژو که بر روی ۲۰۶ اتوماتیک در ایران نصب شده است نیست بلکه دانگ فنگ ترجیح داده از گیربکس ساز معروف آیسین ژاپن گیربکس خودرو را تهیه کنید.

سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می‌شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو ۳۰۶ استفاده شده است. پلتفورم خودرو نیز به نوعی پلتفورم خودروی قدیمی سیتروئن ZX است که بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۸ تولید می‌شد.

فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده، اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می‌شود. طول ۴.۳ متر است و اندکی از ۲۰۶ صندوقدار بزرکتر است، اما فاصله بین دو محور آن حدود ۲۰ سانت بیشتر از ۲۰۶ است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.

بررسی دانگ فنگ H۳۰ کراس

هر چند این قضیه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده راحتی سرنشینان باشد؛ چرا که باید ارگونومی صندلی‌های و وضعیت طراحی نحوه نشستن سرنشین را نیز بررسی کرد.

فضای صندوق این خودرو ۴۱۷ لیتر است که در قیاس با ۲۰۶ صندوق دار ۳۳ لیتر فضای کمتری دارد، اما اچی ۳۰ با خواباندن صندلی‌های عقب می‌تواند ۱۱۳۷ لیتردر اختیار قرار دهد.

بررسی دانگ فنگ H۳۰ کراس

شتاب صد کیلومتر خودرو توسط یک نشریه روسی یا گیربکس اتوماتیک ۱۳.۳ ثانیه بدست آمده که عملکرد بدی به نظر نمی‌آید.

دو ایربگ جلو، سیستم ترمز‌ای بی اس به همراه‌ای بی دی، ایربگ‌های جانبی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم نویگیشن با دوربین عقب و صندلی‌های چرم از امکانات این خودرو هستند، ولی مشخص نیست ایران خودرو با چه سطح امکاناتی این خودرو را وارد ایران خواهد کرد.

بررسی دانگ فنگ H۳۰ کراس

دانگ فنگ H۳۰ کراس را بشناسید

 
آخرین قیمت خودرو را اینجا ببینید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
الان قیمتش چقدره؟
آخرین اخبار