فرار ۴۰۰ زندانی در پی شورش در زندان مرکزی لیبی

حدود ۴۰۰ زندانی بعد از شورش در زندانی واقع در حومه جنوبی طرابلس، پایتخت لیبی از زندان گریختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس قضایی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود 400 زندانی روز یکشنبه بعد از شورش در زندانی واقع در حومه جنوبی طرابلس، پایتخت لیبی از زندان گریختند.

این منبع اعلام کرد این زندانیان در حالی از زندان گریخته‌اند که حومه طرابلس از یک هفته پیش به این طرف صحنه درگیری‌های مرگباری بوده است. پلیس قضایی لیبی افزود "بعد از ناآرامی و شورش در زندان که درگیری میان شبه نظامیان رقیب در نزدیکی زندان عین زاره علت آن بود، زندانیان توانستند درهای زندان را به زور باز کنند و خارج شوند".

این منبع اعلام کرد نگهبان‌ها برای جلوگیری از جان باختن زندانیان از فرار آنها جلوگیری نکردند. اکثر زندانیان زندان عین زاره یا زندانیان حقوق عمومی و یا طرفداران رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هستند که به ویژه به جرم قتل در زمان شورش 2011 محکوم شده‌اند.

شبه نظامیان رقیب از روز دوشنبه با سلاح های سنگین در حومه جنوبی پایتخت لیبی باهم درگیر هستند. بر اساس تازه ترین آماری که وزارت بهداشت لیبی شامگاه جمعه منتشر کرده است، این درگیری‌ها دستکم به کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر منجر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار