شهردار منطقه 12 در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعدیل قیمت اغذیه‌فروشی‌های 30 تیر منوط به ایجاد فضای رقابتی است

تعدیل قیمت اغذیه‌فروشی‌های 30 تیر منوط به ایجاد فضای رقابتی استسعادتی با اشاره به قیمت‌های نامتعارف موادغذایی در خیابان سی تیر گفت: برای تعدیل قیمت‌های مواد غذایی در خیابان سی تیر باید فضای رقابتی ایجاد شود.

علی‌ محمد سعادتی شهردار منطقه 12 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نامتعارف بودن قیمت مواد غذایی و نوشیدنی که در خیابان 30 تیر عرضه می‌شود، اظهار کرد: بخشی از آن خدمات کیفی و بخش دیگر تحت تأثیر شرایط رقابتی است.

سعادتی در خصوص قیمت‌های نامتعارف مواد غذایی در خیابان 30 تیر تصریح کرد: چون پروژه خیابان 30 تیر در ابتدای کار است و شرایطی مانند آن در هیچ کجای تهران نیست، هنوز به آن نقطه رقابتی نرسیده است و اگر 5 نقطه دیگر هم در سطح شهر مانند خیابان 30 تیر فعال شوند، به مرور قیمت‌ها تعدیل و منطقی می‌شود و به نفع شهروندان تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه خیابان 30 تیر شرایطی منحصر به فرد دارد و حجم زیادی از مخاطب را جذب می‌کند، افزود: در این شرایط اجاره بهای بالا برای فروشنده می‌صرفد و محصول خود را هم با نرخ بالا می‌فروشد، اما اگر چند مورد دیگر از این کافه‌ها در سطح شهر باشد، مصرف کننده‌ به خیابان دیگری می‌رود اما در شرایط فعلی مصرف کننده چاره‌ای ندارد.

شهردار منطقه 12 تصریح کرد: وقتی فضای رقابتی ایجاد شود، قیمت‌ها هم تعدیل می‌شود و یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها هم نبود فضای رقابتی است، ضمن اینکه ما هم باید وظیفه نظارتی خود را نسبت به تعدیل قیمت‌ها اعمال کنیم.

سعادتی در پایان گفت: قراردادی که این پروژه دارد تا پایان پاییز است و حتما در قرارداد بعد قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار