تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد در قزوین

۲۰ واحد دارنده نشان استاندارد استان قزوین در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد کشور در مراسم تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد استان قزوین گفت: ایران با ۹۰۰ مورد استاندارد اجباری، بیشترین تعداد این نوع استاندارد را در جهان داراست.

بیات افزود: اجباری کردن استاندارد به معنای آن است که مفهوم استاندارد ارزش واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است.

وی، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، رفع موانع تجاری، ایمنی و حفاظت از منابع خدادادی و بهبود کیفیت زندگی را از مزیت‌های استاندارد سازی برشمرد و افزود: اگر استاندارد در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد، پایدار نخواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان هم با بیان اینکه استاندارد باید از حالت اجباری به مطالبه مردمی تبدیل شود گفت: مردم باید کیفیت بالا را از صنعت و تولید مطالبه کنند و تولیدکننده نیز باید به خواسته‌های مردم پاسخ دهد.

صارمی افزود: در سایه این تغییر رویکرد می‌توان از واردات کالا‌های بی کیفیت جلوگیری کرد و صادرات هدفمند داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم گفت:: قوانین استاندارد کامل است، اما سازمان استاندارد نتوانسته از آن به خوبی بهره برداری کند چرا که اولویت بندی مناسبی در استاندارد وجود ندارد.

کشاورز اضافه کرد: امروز بازار برند حلال در دنیا بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد، ولی ما علیرغم پرداخت هزینه‌های آن، بهره چندانی از برند‌های حلال نداریم چرا که در قوانین از جمله اعطای نشان، دچار موازی کاری و سردرگمی هستیم.

انتهای پیام/

تجلیل از ۲۰ واحد دارنده نشان استاندارد و مدیران کنترل کیفی استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار