مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

خیران برای وقف‌های اجتماعی و فرهنگی مشارکت کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بر مشارکت خیران برای وقف‌های اجتماعی و فرهنگی در استان تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ،حجت الاسلام آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی امروز در همایش وقف و رسانه در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد با بیان این که هم اکنون ۶۰ درصد موقوفات در استان مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است، گفت: وقف در حوزه درمان، نخبگان علمی، فناوری، حوزه‌های علمیه، حضرت زهرا (س)، دانشجویان، ازدواج، منابع طبیعی، فضای سبز  از دیگر نیات واقفان است.

وی افزود: پس از سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۱، توسعه امامزادگان در خراسان شمالی سرعت گرفت که بیش از سه میلیارد تومان از درآمد امامزادگان ، صرف خود امامزادگان شد.

حجت الاسلام آسوده از پرورش پنج هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن کریم به همت متولیان ادارات اوقاف و امور خیریه استان گفت: ۳۰۰ نفر در مرکز تخصصی حفظ مجازی قرآن استان، آموزش فرا گرفتند.

وی اضافه کرد: برگزاری اولین دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی برای بانوان و اعزام ۱۵۰ مبلّغ دینی به سراسر استان بخش دیگری از عملکرد اوقاف استان در سال گذشته بود.

حمید قربانی جم مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی هم در این همایش از مسئولان اوقاف استان خواست تا با بردن حضوری خیران به خوابگاه ها و دانشگاه ها و دیگر مراکز، با مشکلات موجود آشنا و برای وقف، ترغیب کنند.

وی به مناسبت هفتمین‌ روز شهادت شهید موسوی (نور خدا) و سالروز شهادت شهید رسانه محسن خزایی یاد شهدا را گرامی داشت و دفاع از هویت ملی، پایبندی به سنت های ارزنده دینی را نوعی پاسداری و وقف خود برای دین و ارزش ها عنوان کرد.

انتهای پیام / ب

برگزاری همایش وقف و رسانه در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.