پیشنهادهایی برای تعطیلات پایان هفته شاد

این آخر هفته، تا هوا سالم است و وقت باقیست وقتتان را کنار آدم‌های دوست‌داشتنی زندگی‌تان بگذرانید.

پاییز امسال هر چه پیش می‌رود، از تهران و تهرانی‌ها بیشتر دلبری می‌کند. هنوز به زمستان نرسیده کولاک کرده، از باران‌های پرنعمت تا نونوار شدن ارتفاعات تهران با برف تازه. پاییزی که برایمان ترسالی آورده و وحشت همیشگی ترافیک و آلودگی را کمی کمرنگ کرده. پس این آخر هفته، تا هوا سالم است و وقت باقیست وقتتان را کنار آدم‌های دوست‌داشتنی زندگی‌تان بگذرانید. اگر هم هنوز فکر و برنامه‌ای ندارید پیشنهادهای آخر هفته ما پیش روی شماست برای خواندن و به کار بردن.

موسیقی پاییز را در پارک لاله به گوش جان بشنوید

خش‌خش برگ‌های رنگارنگ از معروف‌های پاییزی و دلنشین‌ترین موسیقی‌های طبیعت است و با هر روحیه و فکری که باشید نمی‌توانید به تجربه یک باره و خوشایندش اعتراف نکنید. البته در معابر عمومی و پارک‌ها، همواره رفتگران، این سفیرهای پاکیزگی در حال جارو و جمع کردن برگ‌ها هستند که مبادا مزاحمت برای رفت و آمد بر زیبایی و دلفریبی‌شان بچربد.

پیشنهادهایی برای تعطیلات پایان هفته شاد

اما اگر دلتان یک پیاده‌روی همراه با خش‌خش برگ‌های پاییزی می‌خواهد تا همین پنجشنبه فرصت دارید همراه کودکان یا دوستان عشق پاییزتان خود را به تقاطع خیابان کارگر شمالی، بلوار کشاورز برسانید و سری به پارک لاله بزنید.

به آنجا که برسید، جشنواره‌ای چشم‌نواز پیش روی شماست و در فضایی ۳۰۰ متری از این پارک، برگ‌های رنگارنگ مدتی است روی جارو را به خود ندیده‌اند تا شما پیاده‌روی دلپذیری را تجربه کنید. اگر کمی هم حوصله به خرج دهید دوست‌داران محیط زیست یادتان می‌دهند چطور کود برگ درست کنید. برنامه‌های شاد برای بچه‌ها و گرفتن خوراکی‌های گرم در قبال دادن در پلاستیکی بطری هم ضمیمه جذابی برای این گردش ساده است.

در قسمت جنوبی پارک هم آب‌نماها و جوی‌های مارپیچ ساخته شده به سبک ژاپنی موسیقی دلنشین آب را به گوش شما خواهند رساند. چند زمین بازی کودکان، بوفه، انواع و اقسام نیکمت  در جای‌جای این پارک ۳۵ هکتاری قرار دارد که گشت و گذارتان را به یاد ماندنی‌تر می‌کند.

به سرزمین پرندگان قدم بگذارید

اگر خش خش برگ‌های پاییزی، راضی‌تان نمی‌کند و می‌خواهید اوقات متفاوت‌تری را تجربه کنید، پیشنهاد ما برای شما رفتن به یک باغ است. اما نه یک باغ معمولی، باغی که شش‌دانگش به نام پرندگانی از سراسر دنیا سند خورده.

باغ پرندگان تهران در میان جنگل‌های لویزان در شمال شرق پایتخت، بزرگ‌ترین باغ پرندگان در ایران و یکی از بزرگ‌ترین این باغ‌ها در دنیاست. رفتن به این باغ هماهنگی خاصی نمی‌خواهد، هزینه ورودی‌اش اندک است و در محیط طبیعی و مساحت ۲۰ هکتاری‌اش، ۲۵۰ گونه از پرندگان سراسر جهان در قالب ۲۰۰۰۰ بال پرنده زندگی می‌کنند.

پیشنهادهایی برای تعطیلات پایان هفته شاد

در باغ پرندگان تهران هم پرندگانی را خواهید دید که آزادانه در جای جای آن می‌چرخند و پرواز می‌کنند و هم پرندگانی را می‌بینید که در قفس‌های بزرگ و جادار نگهداری می‌شوند.  کلاً فقط پرندگان شکاری و طوطی‌سانان در قفس هستند.

وارد باغ که شوید طراحی زیبا و منحصر به فردش میخکوبتان می‌کند. برکه‌ها و نهرهای جاری در باغ و پل‌های چوبی که روی نهرها زده‌اند، زمین سراسر سنگفرش شده و تابلوهایی که راهنمایتان خواهند بود، همگی مهیاست تا انواع پرندگان ازعقاب، شاهین، باز، کرکس، جغد تا اقسام مرغ و خروس، گنجشک‌سانان، قناری‌ها، فنچ، سهره طلایی را ببینید.

پیشنهادهایی برای تعطیلات پایان هفته شاد

تماشای انواع قو، پلیکان، غاز، اردک، قرقاول، فلامینگو و... در پل‌های چوبی روی برکه که پیش از این وصفشان بود، خاطره‌انگیز است و در بخش پرندگان گرمسیری، کبوتر سانان و بخش طاووس‌ها و شترمرغ‌ها هم گونه‌های نادر و زیبایی از پرندگان را خواهید دید و می‌توانید در کنار خانواده و فامیل به ویژه کوچک‌های جمع، ساعات خوشی را تجربه کنید و عکس‌های یادگاری، خوشی‌تان را تکمیل خواهد کرد.

در خور شماست که سری به «خور» بزنید

اما شاید حال و هوایتان بیشتر از باغی پر و پیمان و پر پرنده، جایی دنج و بیرون از تهران را طلب کند. طوری نیست، همیشه گزینه‌هایی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها فکر کرد و آخر هفته را در آنجا گذراند، پس اگر اهل سفر کوتاه هستید، وسایلتان را جمع و جور کنید و خوش‌سفرها را دستچین. حالا به دل جاده بزنید.

پیشنهادهایی برای تعطیلات پایان هفته شاد

در ۱۷ کیلومتری کرج و در مسیر جاده چالوس،  روستای خور شهر کرج در استان البرز پیش روی شما خواهد بود. روستایی زیبا با پیشینه تاریخی خاص.

به روستا که برسید می‌توانید دل به آستان امامزاده سلیمان و امامزاده برچشمه بدهید، تپه‌ها و دره دوچنار و تمام آنچه از  برج و باروی قلعه خور مانده را از نظر بگذارنید و صد البته با یک موجود ۸۰۰ساله آشنا شوید. بله درست خواندید؛ چناری با ۸۰۰ سال عمر در ناحیهٔ زرچه‌کانی در حوالی منطقه قلعهٔ خور جاخوش کرده و در مدت عمرش چه چیزها که ندیده وچه روزگاری که نگذرانده!

البته اگر بخت یارتان باشد و برف خوب هم نشسته باشد، در نزدیکی روستا، پیست اسکی خور با بلندای ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ متر از سطح دریا می‌تواند پذیرایتان باشد و از اسکی تا دیگر بازی‌های برفی- زمستانی و سرسره‌بازی را می‌توانید در بزرگ‌ترین پیست اسکی کشور تجربه کنید و لذت ببرید و با دل خوش و انرژی زیاد به تهران بگردید برای یک هفته کار و فعالیت.

اشتراک گذاشتن خوشی‌هایتان با آدم‌های امن

می دانم که می دانید فضای مجازی و تلفن‌های هوشمند تقریباً عضوی از خانواده شده‌اند. خیلی‌ها بیشتر لحظاتشان را با مخاطبانشان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند تا با آدم‌های حقیقی.

حال که لیست گشت و گذارهایتان پر وپیمان شده، چه بهتر که ساعتی را متفاوت و خاص در کنار خانواده‌تان باشید. اگر دورهمی فامیلی داشتید، یا گعده ای دوستانه یا اصلاً فقط اعضای خانواده دور هم جمع شدید، چند ساعتی تلفن‌های همراهتان را کنار بگذارید، کامپیوتر و فکر و خیال کاری‌تان را بی خیال شوید و لحظات خوب و خوشتان را با خانواده در میان بگذارید.

شاید در ابتدا خیلی سطحی و ساده به نظر برسد و بگویید ما که همیشه با خانواده‌مان حرف می‌زنیم! اما باور کنید یا نه، این معاشرت دور از تکنولوژی با عزیزانتان، کیفیت اوقات فراغت و حتی کیفیت زندگی‌تان را بیش از پیش بالا می‌برد، به خصوص که شما لحظات‌تان را با «آدم‌های امن» زندگی‌تان به اشتراک گذاشته‌اید، با کمترین قضاوت و عواقب، و بیشترین سود و آرامش.

گل یا پوچ؛ بودن یا نبودن مساله این این است!

یکی از بازی‌های جنجالی تیمی که لحظات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت گل یا پوچ است. پس این هفته اگر جمع پر شور و شوقی را سراغ دارید یا مهمانی فامیلی‌تان پرجمعیت است، گل یا پوچ بازی کنید. هر چه تعداد افراد گروه بیشتر باشد تعداد دست‌ها نیز دو برابر آن است و این باعث می‌شود تا هیجان بازی بیشتر شود.

این بازی علاوه بر هوش وهیجان، به ما می گوید در زندگی واقعی هم همیشه به خواسته‌هایمان نمی‌رسیم و ممکن است مشتی که باز می‌شود پوچ باشد اما تا آخرین لحظه نباید از تلاش و حرکت و امید دست برداشت.

تنتان سالم، دلتان شاد، روزگارتان بر مراد

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.