سواد آموزی به ۲ هزار نفر اتباع بیگانه در خراسان جنوبی

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:تاکنون ۲ هزار نفر از اتباع بیگانه ساکن در استان رایگان با سواد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مرتضوی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:تاکنون ۲ هزار نفر از اتباع بیگانه ساکن در خراسان جنوبی با تلاش نهضت سوادآموزی استان رایگان با سواد شدند.

وی افزود:این اتباع بیگانه که بیشتر افاغنه هستند در رده های سنی 10 تا 49 سال آموزش های سواد آموزی را فرا گرفتند و مدرک تحصیلی به آنها داده شده است.

مرتضوی گفت:افراد بالای 49 سال نیز در صورت تمایل می توانند از آموزشهای سواد آموزی استفاده کنند اما برای آنها مدرک تحصیلی صادر نمی شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: امسال نیز 100 نفر از اتباع بیگانه در خراسان جنوبی در حال فراگیری آموزشهای نهضت سواد آموزی هستند که پشتیبانی 50 نفر از این افراد به عهده کمیساریای سازمان ملل است. 

وی اظهار کرد: امروز برای ساماندهی آموزش سوادآموزی به اتباع بیگانه در خراسان جنوبی مرکز یادگیری سردار شهید ناصری در خیابان قائم بیرجند راه اندازی می شود.

مرتضوی گفت:در مراکز یادگیری سواد آموزی، علاوه بر آموزش خواندن و نوشتن، مهارتهای شغلی و زندگی نیز به سوادآموزان، آموزش داده می شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.