توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار لیتر آب بین عشایر استان کرمانشاه

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار لیتر آب بین عشایر استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛حسن احمدی مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت : روزانه حدود ۲۷ دستگاه تانکر با ظرفیت‌های مختلف هشت، ۱۲ و ۱۸ هزار لیتری کار آبرسانی به عشایر استان کرمانشاه را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار لیتر آب بین عشایر استان کرمانشاه توزیع می‌شود، گفت : به بعضی از عشایر دو روز در میان و به برخی هم سه روز درمیان آبرسانی انجام می‌شود.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر بخواهیم مرتب و مثل جوامع شهری آب را به عشایر برسانیم ۱۰۰ دستگاه تانکر هم جوابگوی نیاز عشایر نخواهد بود، ادامه داد: با این حال در صورت تقاضای عشایر برای آبرسانی بیشتر، امکان افزایش تعداد تانکر‌های آبرسان وجود دارد.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای آبرسانی به عشایر نداریم، گفت: گاهی در فصل تابستان ممکن است با مشکل کمبود آبرسانی به عشایر مواجه باشیم، اما این اتفاق در فصل سرد سال که میزان نیاز عشایر به آب کمتر است، کمتر وجود دارد.

وی یادآوری شد: در آبرسانی به عشایر اولویت با عشایری است که چادرنشین بوده و به آب دسترسی ندارند.

احمدی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری دارد، گفت: شش هزار خانوار عشایری استان کوچرو بوده و مابقی نیمه کوچرو و ساکن هستند که آبرسانی به عشایر کوچرو در برنامه است، زیرا بقیه عشایر به آب دسترسی دارند .

 

 

انتهای پیام/د

توزیع روزانه آب بین عشایر استان

 

برچسب ها: آبرسانی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.