وزیر نیرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کیفیت آب در شمال و جنوب تهران یکسان است

اردکانیان گفت: کیفیت آن تهران در شمال و جنوب آن یکسان است و خط قرمز وزارت نیرو در سراسر کشور کیفیت مناسب آب است.

کیفت آب در شمال و جنوب تهران تهران یکسان استرضا اردکانیان وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت آب تهران در شمال و جنوب متفاوت است، اظهار کرد:کیفیت آب تهران در شمال و جنوب آن یکسان است و خط قرمز وزارت نیرو در سراسر کشور کیفیت مناسب آب است، اما امکان دارد در مواقعی به دلیل حوادثی از قیبل آسیب دیدن خط لوله و تعمیر و جایگزینی آن از سایر منابع برای مدت زمان کمی کیفیت آن تغییر کند، اما کیفیت آن از نظر سلامت مورد تأیید است.

تفاوت کیفیت آب در شمال و جنوب تهران در برخی از مواقع این شائبه را ایجاد کرده است که آب شرب در مناطق شمالی و جنوبی پایتخت از منابع متفاوت تأمین می‌شود، امری که با توجه به محاسبه قیمت آب‌ها به صورت یکسان می‌تواند عدالت اجتماعی را زیر سوال برد.


بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، اهرمی مناسب برای رعایت الگوی مصرف


به گفته کارشناسان فرونشست زمین که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی اتفاق افتاده است، می‌تواند در کیفیت آب تأثیر منفی داشته باشد.

راه‌انداری سیستم پایش آنلاین آب شرب تهران

پیش‌تر محمد شهریاری مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران درباره تفاوت کیفیت آب تهران اظهار کرد: سدهای تهران مجهز به سیستم پایش است و با راه اندازی سیستم پایش آنلاین آب شرب تهران، کیفیت آب شرب به صورت آنلاین رصد می شود.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد:کیفیت آب شرب در شبکه توزیع، خط قرمز وزارت نیرو است و آب منطقه ای تهران پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترل و پایش کیفیت منابع آبی را در خاورمیانه دارد.

وی گفت: بنده با اطمینان کامل  اعلام می‌کنم از  لحاظ کیفی کنترل لازم بر آب تهران انجام می‌شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

خط قرمز وزارت نیرو در سراسر کشور کیفیت مناسب آب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
اب شهر ما شوره نمیشه خورد مردم از بیرون اب خوردن میخرن ک اونم تلخه
Iran (Islamic Republic of)
احساان
۱۰:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
اقایون چرا به فکر ما مردم اصفهان نیستید و فقط به فکر خودتون هستید اقا اصفهان اب نداره چرا مسئولان کاری نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
آره راست میگه فقط دو روزه یه کتری تازه خریده بودم دیروز توشو نگاه کردم انگار سه ساله تو آهگ جم شده به چه ضخامتی اونم غرب تهرانیم
Germany
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
آب جنوب تهران همش چاه هست
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۶:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام خدمت آقای وزیر اینطور نیست در جنوب شهر (شهر ری)آب آشامیدنی با گچ همراه است چون سماور یا کتری های ما ازگچ چسبیده به بدنه و حجم سماور وکتری را هم کم کرده لطف فرمایید چای درخدمت شما باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
کاش آب اهواز هم جز خط قرمزتون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
البته بهتربود مینوشتید شهر تهران،چون ما که تو شهرستان بهارستان همین استتن زندگی میکنیم با وضعیت آب افتضاح دست و پنجه نرم میکنیم.(پر از شن و ماسه)
آخرین اخبار