رئیس همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی:

اکثر اعمال جراحی کودکان در کشور به سلامت انجام شده است

رئیس اولین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی گفت:سالانه حدود ۷۰ هزار مورد از کودکان با بیماری‌های ناهنجار مادرزادی مواجه هستند.

اکثر اعمال جراحی کودکان در کشور به سلامت انجام شده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، صلاح‌الدین دلشاد رئیس همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی در اولین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی در مشهد، گفت: ۵ تا ۶ درصد تازه متولدان ایران و جهان با بیماری‌های ناهنجار مادرزادی همچون لب‌شکری، شکاف پا، تشخیص نادرست جنسیتی، بستگی مقعد و دیگر بیماری‌ها همراه هستند و می‌توان این درد را با تشخیص و معالجه به‌موقع درمان کرد و در کشور ما استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر بیشترین بیماران و شایع‌ترین بیماری‌های شایع و بیماران درد‌های ناهنجار مادرزادی را دارد.

وی تصریح کرد: نقص تکاملی در بدو تولد نه تنها برای آن فرد و خانواده‌اش، بلکه برای جامعه درد و رنج ایجاد می‌کند، مواردی قابل پیشگیری بوده و می‌توان در دوران بارداری اقدامات لازم در امر سلامت کامل در زمان تولد را انجام داد.

رئیس اولین همایش ناهنجاری‌های مادرزادی کشور با بیان اینکه در همه‌جای دنیا برای ناهنجاری یک تا ۱۵ موسسه حامی داریم، گفت: سالانه از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تولد در ایران حدود ۷۰ هزار مورد از آن‌ها با بیماری‌های ناهنجار مادرزادی مواجه هستند و با حمایت خیران نیک‌اندیش، تلاش مسئولان، پیگیری به‌موقع والدین و تشخیص به‌موقع پزشکان می‌توان این درد را درمان کرد.

دلشاد افزود: خوشبختانه اکثر اعمال جراحی کودکان در کشور به سلامت انجام شده و بیش از ۹۰ درصد این اعمال موفقیت‌آمیز بوده است و خوشبختانه همه اعمال در داخل کشور و توسط تخصص و دانش پزشکان ایرانی انجام شده است و حتی یک مورد هم جهت درمان به خارج از کشور اعزام نشده است و تحریم‌های هیچ تاثیری در خدمت‌گذاری پزشکان ایرانی نداشته است و مسئولان هم حمایت‌های و مشوق‌های خاص را برای گروه‌های خاص پزشکی همچون متخصصان و جراحان کودک لحاظ کنند.

وی با بیان اینکه اگر اقدامات لازم و به‌موقع در مواردی که مشکوک هستند صورت پذیرد افزایش سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: پیشگیری‌ها و آموزش‌های به‌موقع موجب کاهش ۸۰ درصدی تولد‌های دچار نقص عضو و بیماری‌های ناهنجار مادرزادی می‌شود و در برخی بیماری‌ها اگر مادر در دوران حاملگی قرص‌هایی همچون قرص آهن، فولیک اسید و ... را مصرف کنند سلامت کامل نوزاد در زمان تولد ۹۹ درصد تضمین است و نیازی به سقط جنین هم که موجب محروم شدن آن پدر و مادر از فرزند می‌شود نخواهد بود.

رئیس اولین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی گفت: از مسئولان می‌خواهیم که بودجه سلامت را در حوزه‌های آموزش، پژوهش و پیشگیری را افزایش دهند تا اثربخشی مطلوب‌تری در امر بسیار مهم سلامت شاهد باشیم، زیرا همه ما معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

از مسئولان می‌خواهیم که بودجه سلامت را افزایش دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار