نفت گران شد/ قیمت طلا به بالاترین میزان در دو هفته اخیر رسید

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات امروز چهارشنبه با افزایش همراه بود.

نفت گران شد/ قیمت طلا به بالاترین سطح دردو هفته اخیر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز (چهارشنبه) به تاثیر از تداوم سیاست‌های سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت [اوپک] برای پایین نگه‌داشتن تولید نفت و همچنین تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا –دو تولیدکننده بزرگ نفت در جهان-- با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۱۸ سنت افزایش، معادل ۰.۳ درصد، ۶۶ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۲۵ سنت افزایش، معادل ۰.۵ درصد ۵۷ دلار و ۱۲ سنت دادوستد شد.

در پی ادامه سیاست‌های اوپک برای پایین نگه‌داشتن تولید نفت و همچنین تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، بسیاری از بازار‌های جهانی با محدودیت خرید نفت مواجه هستند. از سوی دیگر، اختلال در شبکه برق ملی ونزوئلا که بر حفاری دکل‌های نفتی این کشور و تولید آن تاثیر گذاشته، علاوه بر کاهش حجم نفت در جهان به افزایش بهای آن نیز منجر شده است.

قطعی برق در ونزوئلا باعث کاهش تولید ۷۰۰ هزار بشکه در روز شده است که این روند تعلیق صادرات نفت ونزوئلا را به همراه داشته است.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نیز شب گذشته اعلام کرد حجم تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ به ۱۲ میلیون ۳۰ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

در همین حال، بهای جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه به بالاترین سطح طی دو هفته اخیر رسید. هر اونس طلای اسپات با ۰.۳ درصد افزایش ۱۳۰۵ دلار و ۲۱۵ سنت معامله شد. بالاترین بهای طلا در دو هفته گذشته ۱۳۰۵ دلار و ۶۹ سنت بوده است.

بهای سایر فلزات گرانبها نیز در معاملات امروز افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار